pondělí 1. ledna 2007

V NOVÉM ROCE

Šup! A jsme tam. Tak co? Jaký byl Silvestr? A hlavně, jaký bude tenhle rok?

 

Lidi, já jsem v klidu. Rok bude v pohodě, soudě podle toho, že se na náměstí nikdo neporval, ani se tam nepovalovali žádní opilci a vlastně ani cestou domů jsem na žádného ležáka nenarazila... mám zkušenost, že to se vždycky už tak rýsujou dny další, páč jak na nový rok, tak po celý rok...

 

Takže po zdárně prospaném posledním dni roku jsem se konečně v osm večer zbleskovala a abych nebyla poslední den v roce sama, tak jsem vyrazila s lahví k Janě. Na uši sluchátka do uší muziku a šla jsem. Teda, spíš jsem se klouzala... kdybych se chtěla pochlubit, tak napíšu, že jsem mistrně uhýbala petardám, co už v tu dobu hojně lítaly a bouchaly. Takhle spíš řeknu, že jsem je moc neslyšela a když to zahřmělo i přes sluchátka kdesi blízko, tak jsem se přikrčila za nejbližší křoví a po chvíli vyběhla a pokračovala ve své vytýčené trase. Takhle to nešťastnou náhodou schytat, zrovinka, když jdu na návštěvu a ještě slavit konec roku, to by byl fakt pešek...

 

Tentokrát jsme nebyly samy. Janě přijel Sini z teplého jihu Evropy. Náš Silvestr byl multikulturní (kdyby proběhl u mě doma, mohlo být zapojeno kultur ještě více;-). Sini je zábavný, tak jsme se dobře pobavili. Sini s Janou se občas hádají jako dva psi, tak to jsem pak seděla na židli, tvářila se  zkroušeně a hladila po hlavičce pejska nefalšovaného, Janinu Bóbiku...

 

Před půlnocí jsme vyrazili na náměstí. Tolik lidí tam ještě nikdy nebylo. Nedalo se tam pomalu hnout. Když začly bouchat šáňa, nebylo kam uhnout, maximálně tak pohledem, tak jsem jen se zděšením registrovala, jak mi teče ten sladký shit, co na mě kdosi vtipně namířil, po rukávech bundy, další zásah jsem chytla i do hlavy, měla jsem polité boty... ale tak tam dopadl asi každý... A pak byl ohňostroj. Tentokrát hodně dlouho trval a byl mimořádně krásný... viděla jsem, jak se lidem lesknou v očích slzy... některým se leskly jenom oči jako takové a nebylo to z nostalgie;-) Krása, co lidi dostává... Jen aby ten nastávající rok byl minimálně taky tak krásný...

 

Věřím, že bude. Nebo aspoň o tom sním...

Žádné komentáře:

Okomentovat