čtvrtek 24. května 2007

STŘÍDAVÁ PÉČE

Tak jsem si říkala, jaký má můj ex zájem o Dejva, když pořád usiluje o střídavou výchovu.

Dejv má věk, ve kterém potřebuje chlapskou ruku, takže i když jsem se tomu dřív bránila, nakonec jsem usoudila, že by to nebylo pro Dejva tak špatné. A můj ex, jak jindy nevolá, se ozval a popoháněl k činu. Prý ať dám dohromady tu dohodu a podepíšem to a už to bude v rychtyku.

A já hloupá už chystala dohodu... ale ještě předtím jsem se rozhodla zavolat právníkovi.

Tomu právníkovi, co jsem ho před lety při rozvodu nějak obešla s majetkovou dohodou a kupní smlouvou na byt. A tak nějak jsem si nevšimla, že budu platit daň z převodu nemovitostí, ač jsem za byt stržila jednu kovovou minci. Prosila jsem ex o úhradu poloviny daně a on se mi vysmál. Takže jsem kvůli svojí blbosti zacálovala sedm litrů daň, bydlím v krcálku 37 m2 a můj ex zůstal v třípokojáku v lukrativní části města.

Dnešní telefonát s právníkem mi otevřel oči.

Důrazně mě varoval před uzavíráním dohody o střídavé péči s ex. Dneska nad ním visí Damoklův meč - musí platit alimenty osm stovek měsíčně. Směšné!! I když jsem o zvýšení mockrát uvažovala, zatím jsem žalobu k soudu nikdy nepodala. Šest let už platí osm stováků. A i to je mu zatěžko. Tak mu si někdo poradil, jak na mě:

V první fázi nebude platit nic, ve střídavé péči nula od nuly pojde, čili si nebudem vzájemně platit žádné výživné. Jenže on si najednou uvědomí, že má doma další vyživovací povinnost a taky manželku, co nepracuje a jemu se taky vlastně nechce... tak půjde cestou nejmenšího odporu a soud mu dá za pravdu. Mě stanoví pár tácků výživné, páč on nebude takový dobrák jako já, která hledím na to, že se s Dejvem špatně nemáme a víc peněz jsem od něj za šest let nechtěla. Potom dojde k tomu, že Dejv bude stejně věčně doma, páč ho to u ex moc nebaví a já budu namydlená. Jedny prachy padnou doma a druhé v rodině ex. Ideální kombinace:-(.

Inu, kdo chce kam, pomozme mu tam. Žádná dohoda nebude a žádná střídavá výchova taky ne. Alespoň ne dobrovolnou cestou. Nakonec o co jde? Dejvovi nebráním ve styku s ním, může tam, kdykoliv se mu zachce. Nebo jestli si ex myslí, že soudce jeho případnou žalobu na střídavou péči schválí, když je tři týdny z měsíce mimo domov...

1 komentář: