středa 10. října 2007

SÁM NEJSI NIC

Tak jsem si po skvělém víkendu říkala, jaký nebude parádní týden, ale zatím to tak nevypadá. Euforie mě pomalu, avšak jistě, opouští.

Sexydancer, se kterým mi bylo tak dobře, se moc neozývá. Docela mě to trápí. Nepodlíhám však okamžitým dojmům a nechávám věci plynout.

Nicméně, s víkendovou energií, nalitou v žilách, jsem se rozhodla uspořádat si nějak své prožitky a vůbec svůj život. Vytěsnit věci, co s postupem času ztratily svůj smysl.

Včera za mnou po velmi dlouhé době dojel Honza. Chtěla jsem si s ním vyjasnit naše vzájemné vztahy. Já při pivu a on při čaji. A nafurt.

Pro ty, kdož nejsou denními návštěvníky tohoto blogu: manažer, pracovně velmi zaneprázdněný. Soukromě, ač svobodný, nezadaný a bez závazků, také velmi zaneprázdněný. Tenista. Štír. Když jsem ho před půl rokem potkala, mohlo se zdát, že je na obzoru hezký vztah. Zamilovala jsem se do něj a plánovala jsem si budoucnost. Moc o ní nechtěl slyšet a já se nad tím nijak nepozastavovala. Doufala jsem. Tajně. A marně:-(.

Postupně mě moje slepota opouštěla a já nakonec uzřela, že zbyl jen ten sen a ze vztahu hrstka popela. Scvrknul se na večeři, drink, trošku přisolit (Zuzi, je to tak správně?)... Poprvé a pak už nafurt...

"Chtěla bych jít do kina!"

"Mě to ale nebaví. Třeba někdy jindy. Musím brzo spát, ráno letím do Tokia."

A jindy zase hráli pitomý film... Tak druhá možnost:

"Pojďme s čoklovou na špacír!"

"Jééé, mě se vůbec nechce... ňák mě bolejí nohy... víš, že jsem hrál včera ten tenisový turnaj, ne? To je záhul, čéče... hele, zůstaňme radši u tebe."

Oběd, drink, večeře, solnička...

"Proč se mnou jsi, když se mnou nic nechceš podnikat?"

"Mě je s tebou strašně dobře, víš? Mám tě rád, ale dyť víš, že nemám vůbec čas!"

To nemáme nikdo. Páč jednou, jednou nebude. A než se tak stane, tak by se člověk měl snažit ze života vytřískat, co se dá.

"Co když se s tebou už nechci vidět? Chtěl bys mi to nějak rozmluvit? ", udeřila jsem, jak jsem se domnívala, na citlivou strunu.

"Coby. Přemlouvat tě nebudu. To je přece tvoje věc," hrál si s hrnkem čaje a kolem rtů mu pohrával tajemný úsměv.

Úplně mě odzbrojil. Čekala jsem trošku boje, trošku vzdoru, nebo hněvu... a on se usmíval! Bylo mu to úplně jedno!

Z fyziky známá věc, že akce vyvolává reakci, se potvrdila. I mě se vykouzlil na tváři úsměv. Chápavý. Poslední, co mi chybělo k poznání, jsem zjistila. Inu, kdo se moc ptá, moc se dozví. On však může být klidný a jak by řekl básník, vědomý. Ženských je jak děr v ementálu. Určitě mu dříve či později některá padne k nohám.

Takže moje věc... jsem nepoučitelná, naivní a důvěřivá. Zase jsem se přesvědčila, že láska pro mě není. Zato hřát si na prsou hady, na to jsem já kadet.

Jo, s chlapama já si rozumím. Jako malá jsem vedla klukovskou partu:-). Nikdo rychleji neběhal a líp nelezl po stromech. Chlapi jsou dobří jako kamarádi... jen se nesmím pokoušet o vážný vztah. Ruce pryč. Třeba přijde jednou někdo, kdo o mě fakt bude stát. A já o něj.

Ale stejně... je mi smutno.

Je zajímavé, jak moc člověka nakopne, když cítí zájem druhého člověka. Že má o důvod víc žít. A radovat se z toho života. Že vyleze slunko a zase bude dout vítr kolem řeky a zase mi jednou pocuchá ty moje neposlušné vlasy, co v životě nejdou učesat... Protože když to nemá, tak slunko jen zbytečně pálí do očí, vítr je studený a protivný a na vlasy bych nejradši vzala nůžky...

16 komentářů:

  1. se dneska čím dál víc bojej manželství.
    Rozvody jsou nějak moc častý.
    A děti po rozvodech končej jen u matek.
    A k tomu ještě to nebezpečí vykázání z domu nebo obvinění ze znásilnění a podobný ošklivosti...
    Je to poslední dobou všecko nějak šejdrem.

    OdpovědětVymazat
  2. treba to vidis moc cerne:-) ja ho nikam do manzelstvi nehnala. cha, me asi staci jedna zkusenost:-D nektere veci jsou v zivote jen jednou. stejne tak, jako smazenice z muchomurek zelenych:-) ale stejne jako je dneska moznost zachrany vcasnou dialyzou, ani ja nemuzu vyloucit \"podruhe\". tedy, potencialne. ale to zas vidim cerne ja:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Solit správně, Lexulko :o) ... proč mi to tolik něco připomíná ... popisuješ něco co prožívám, ale mně všechno krásné pomáhá jen na chvíli, a to smutné je tam pořád, i když si myslím že už není, a trvá to už rok a půl a já jsem slepá a hluchá a hloupá ...

    OdpovědětVymazat
  4. Napsala jsi to moc hezky ... sám nejsi nic, a já už zas brečím, promiň na ty mý komentáře prosím ani nedbej, hezkej den, Lexulko.

    OdpovědětVymazat
  5. dyk zivot je hezky i tak! pravda, nekdy neslany:-), nekdy zas nemastny..ale mame ho ve svych rukou! tak se jim prece neprotrapime!
    tak hlavu vzhuru, Zuzi, zase vyraz na nejake foceni (ne na krchov, to by ti moc nepomohlo), obejmi strom a nech si pocuchat vlasy vetrem:-) bude lip. a ja ti drzim palce!

    OdpovědětVymazat
  6. Já pořád tvrdím, že je to o tom, že jsme \"jen\" poznali málo lidí... mám na to svoji teorii a je v tom i Gaussova křivka.. na co mi to ale je, když jsem na tom v podstatě stejně jako ty? Teda bez té oltářní zkušenosti.. Tak nějak věřím nebo co. Že to bude lepší...

    OdpovědětVymazat
  7. i chlapi podlihaji smutku? ja verim, že bude lip. pac, kdyby clovek nedoufal, bylo by nacase poohlidnout se po nejake vzrostle svestce a peknem konopnem lanu:-) a toho bohda nebude, aby cesky blogger z boje utikal:-)

    OdpovědětVymazat
  8. achjo a to nepomáhají ani ženský zbraně,jakože bys mu nevyprala ponožky?...vždyt je to jen štír...to já sem lev a v činskym tygr a s tim je teprv problém...

    OdpovědětVymazat
  9. no tebe bych teprv nechtela!:-) tygrovany lev!!!!
    A s tema fuseklama mas na mysli co? vyprat a nalakat ho? z tohoto mraku nezaprsi, pac 1.nemam zajem 2. on taky nema zajem.;-)

    OdpovědětVymazat
  10. No jo, i chlapi podléhají smutku, člověče:)

    OdpovědětVymazat
  11. bože, dneska je to smutný. hlavu vzhůru, lexuš, bude líp :-) mám teď taky trochu depku, ták ňák ze všeho a z ničeho, asi bych měl přestat poslouchat starýho Nohavicu...

    OdpovědětVymazat
  12. dneska uz je prave ze hej! nohavica je stary dobry depkar! tak pryc s nim! aspon dneska.. ja jdu na pivo a na kulec:-) tak s tim dneskem taky neco vymysli.. caf;-D

    OdpovědětVymazat
  13. No, Lexulko, jsou i kluci co si budoucnost malujou a zeny co o ni nechteji slyset...

    OdpovědětVymazat
  14. to lukk: ...jasně, já to mám do budoucna jasně vymalováno:
    žena - práce, domácnost, děti (když už si je porodila!) a další \"služby\" pro mé potěšení!
    já - užívání si výdobytků ženy, dělání nepořádku doma (ať má po práci co dělat!) a \"služby\" pro naše oboustranné potěšení!!! :o)

    OdpovědětVymazat
  15. to se hned pozna karakter:-)))) doufam, ze ta tva vyvolena ti da co proto!!;-D a rolicky se vymeni chi

    OdpovědětVymazat