pondělí 15. října 2007

PANI, NEKUPITE RYFLE?

Zapomněla jsem vás informovat o věci tak zásadní, že nedobytná pevnost se z naší kolbenky dosud nestala a opět byla dobyta ztečí nepřítele. Důvod? dodavatelské firmě došly kabely nebo zvonky nebo něco podobného, tak se neopatrně vzdálila od rozdělaného díla. A zas nikdo nezamkl barák...

Dneska si takhle pěkně pracuju u svého stolku, jsa zaujala vysokými ciframi na kalkulačce. Najednou mě z pracovního zápalu vyruší nějaký rachot. Barák je přece prázdný - nebo by aspoň měl být. Mám tedy pro strach uděláno, co by kdo špatného čekal za bílého dne?

Sunu se zpoza barikády krabic xeroxového papíru, který mám narafičený jako zábranu proti průvanu. Překračuju kabely od olejového radiátoru, kterým si zpříjemňuju chvilky ve vymrzlém kanclu... a už jsem u dveří a zvědavě nakukuju, cože se na chodbě děje... je tam tma a nikoho nevidím - zase se šetří na světle? Bleskne mi hlavou a šátrám po stěnách, kde je asi vypínač:-).

Blik.

Zářivka několikrát líně blikne a osvětlí podivné sousoší. Od dveří se blíží dva silní chlapi. Hezky opálení i v tomhle ročním období. Venkovní dveře na konci chodby jsou dokořán a za nima je vidět betelný dvoukolák.

S úlekem skáču zpátky do kanclu. Ale zmerčili mě...

"Hej, pani!", volají a hrnou se k mříži.

"Ano? Ááá, dobrý den, pánové! Copak tady chcete? Tady nemáte co dělat, " snažím se o pevný hlas.

"Bylo odemklé!", brání se ten tmavší. No jo, má pravdu...

"Pani hodná, nemáte nejaké hrnce? Svadba bude, není v čem vařit. Nebo nějeké železo? Kotle? Nebo kabely?", mrkají na mě svorně.

S obavou jsem se podívala po stěnách chodby, kde trčely nezainstalované kabely od domovních zvonků.

"Ee. Nic takového. Nevaříme a v kabelech je elektrika!" preventivně jsem udělala bububu, i když jistá jsem si nebyla.

"Hm...", posmutněli a měli se k odchodu.

"A pani? ," otočil se jeden z nich.

"No co ještě?", toužebně jsem si přála, ať už jsou pryč.

"Jste pěkná.... A...nekupite ryfle?"

9 komentářů:

  1. u mně takhle před čtrnácti dny taky zazvonil jeden... takový... a že kohosi hledá. Říkala jsem si, nebudu paranoidní, nebudu volat policajty, co bych jim taky řekla, že? A za čtvrt hodinky jsem viděla z okna, jak ještě s jedním kamarádem (?) nesou z našeho domu hi-fi věž a počítač. Od sousedů... Než přijelo policejní auto, byli dávno v trapu. :o(

    OdpovědětVymazat
  2. Proč tu cítím nějaky rasystycký voe podtext? :-))))))
    Rásyzmus je špatný, áááno? :-)))
    Pánové se jen chtěli vybavit na svatbu, nu, co je na tom špatného? :-D

    OdpovědětVymazat
  3. sak ja jsem taky nic spatneho nenapsala! ani nenadavam, ani nespackuju:-) jen jsem se trochu bala:-)

    OdpovědětVymazat
  4. ale houby! dyk mi je ani neukazal!:-)

    OdpovědětVymazat
  5. ...třeba ti chtěl prodat ty, cos měla na sobě!!! .O)

    OdpovědětVymazat
  6. to asik ne, pac jsem nemela dziny. Ale zato on je mel! a hezky umolousane:-) tak ze by??

    OdpovědětVymazat
  7. Život je plný překvapení :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Opět jsi nezklamala a pobavila :-)

    OdpovědětVymazat