čtvrtek 24. ledna 2008

SUPÍ HNÍZDO

Život nabírá na obrátkách.

Celý týden někde lítám, takže doma se příliš nezdržuju. Někdy tam ani nespím. Ptám se: má vůbec cenu kupovat byt? Nestačil by bytelný most?;-)

V úterý jsem absolvovala poradu všech zaměstnanců včetně odborových orgánů o kolektivní smlouvě. Měla jsem divné mrazení v zádech, které mě mělo varovat před účastní na onom shromáždění. Ale stejně jsem si vybírat nemohla, omluvila by mě jedině snad náhlá příhoda břišní nebo smrt.

Byl to naprostý debakl:-(.

Mám nevýhodu. Jsem ekonom. Vidím věci z jiných úhlů, než všichni ostatní, včetně ředitele, který na ekonomii moc není, ale pro změnu má mimořádné sociální cítění. Navážela se do mě padesátka zaměstnanců, že chtějí to a to, a jaktože jim to nechci dát, když je to přece možné. Na to já odpovídám, že to možné sice je, leč záleží na finanční situaci a následné dohodě vedení s odborama. Vedle mě seděl kápo Jan, jako z kamene vytesán, tvářil se smutně a - mlčel. Žádné podpory jsem se nedočkala, i když byla chvílemi na poradě atmosféra jak v ruském parlamentu a k fackám a k ukamenování nebylo daleko. A na pranýři - já.

Po této trapné frašce jsem šéfovi oznámila, že ač ekonom, do věcí kolektivního vyjednávání se již vměšovat nebudu a až se s odbory dohodne on, splním jeho příkazy, páč dle zákoníku práce musím. A ať se mě nikdo na nic neptá, páč když jsou tak chytří, můžou si veškeré informace zjistit sami.

Teď kolem mě chodí jak supi. Překřtívám kolbenku na Supí hnízdo;-).

7 komentářů:

  1. Lexulko, jestli máš v úsporách i zrušení mikulášských kolekcí, tak název Supí hnízdo ještě nebude konečná.

    OdpovědětVymazat
  2. kolekce nastesti davno nedavame! jsou zhyckanejsi, kolekce pro ne neni ta spravna big fish;-)

    OdpovědětVymazat
  3. bud rada ze nejsi ekonom se socialnim citenim jako moje matka, to je vrazedna kombinace :)))

    OdpovědětVymazat
  4. aby se snažil člověk deset let žijící pouze z přiměřeného důchodu v nádherné pohodě a klidu na horách, něco vtipného nebo moudrého napsat k uvedeným problémům.
    Leda něco veselejší. Ptali se mého desetiletého vnuka, co by chtěl být. Bez přemýšlení sdělil, že důchodce, jako děda, táta říká, že je vysmátý.
    Do Prahy jezdím 3 x za rok na kontrolu a užívám si nádherných zákoutí Prahy a na bývalou práci ani nevzdechnu. hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. zni to moc hezky. a ac me mladi v tahu, do duchodu daleko;-). snad tu pohodu zaziju drive, nez tam dospeju. diky a hezky den! lex

    OdpovědětVymazat
  6. Supí hnízdo?! No ale pro mě je to pořád kolbenka, protože když to někde uvádím, dávám k tomu copyright (c), že to je jako tvůj výraz:) Tohle znám, taky jsem ekonom. A svůj postoj k odborářům už jsem častokrát demonstroval:) Když už MUSÍ být odbory (nemusí;) tak by měly být rozumné a rozumný by měl být i šéfředitel firmy. Jo, to jsou předpoklady pro dobré kolektivní vyjednávání. Tam kde je pozice odborů velmi silná (až schopna vydírat), dějou se věci... ó, jak já ti rozumím!!

    OdpovědětVymazat
  7. ten copyright jsem tam zaregistrovala:-) to je pocit!!! skvele! jinak jsem rada, ze mi rozumis. tady mi totiz nerozumi snad ani jeden exemplar..

    OdpovědětVymazat