pondělí 21. ledna 2008

ALIBISMUS;-)

Zpracovala jsem kámošovi daňové přiznání. Za krabku viceroyek.

Jsem se totiž rozhodla, že do cigaret už investovat nebudu. Když taxi na ně vydělám nějak bokem. A když to nepude, tak se na kouření vybodnu. Aspoň do té doby, než začnu pomalu, ale jistě přibírat, stejně, jako v mém posledním nekuřáckém období.

Nikotin mi vážně nechyběl. Prý to byla závislost pouze psychická. A té nebylo tak těžké se zbavit. Jak říkal na odvykačce pán s černým plnovousem a lascívním pohledem, kritické jsou trojky. Neměl teda na mysli prsa, ale třetí den, třetí týden, třetí měsíc. Do třetího roku jsem se nedostala. Trvalo to jako těhotenství. V devátém měsíci to prasklo.

Nevím, zda ten muž v nás vzbudil nemilé očekávání, nebo to byla léty prověřená praxe. V každém případě jsem se třetí nekuřáckou noc probudila nad ránem úplně zpocená a probudil mě nefalšovaný pocit, že mě někdo drží pod krkem a škrtí... Nemohla jsem usnout a když se mi to konečně podařilo, spánek nestál za nic. Další noci byly podobné, páč jsem očekávala podobné hrůzy, leč strach pomalu odcházel.

Za tři týdny neviditelný škrtič udeřil znovu. Rozdýchala jsem ho, prevíta;-).

Za tři měsíce přesně (a to vim, páč jsem si termín záměrné likvidace poslední cigarety napsala do diáře červeným fixem) mě málem odvezli v noci do nemocnice. Páč srdce začalo bouchat ale velmi nepravidelně, černo před očima a mdloby. Brnění prstů a dezorientace. Zubatou jsem cítila za krkem. Tělo si naposledy žádalo své a pak se chtělo připomenout až za tři roky. Nedostalo nic a nekuřácké období bylo fajn... až do doby pozvolného, leč setrvalého nárůstu na váze.

Tak jsem se nejdřív dala do cvičení a zdravé výživy, a když byly tři měsíce málo a jediným efektem bylo posílení svalů a to, že ozdobné tukové prstence ozdobily celé mé pětašedesátikilové tělo, mávla jsem nad disciplínou rukou a začala kouřit znova.

Pravda, tehdy jsem kouřila dvacku denně, dneska dám tak tři cigára - pokud teda zrovna nejsem v hospodě, kde se to kouří podstatně rychleji.

Obdivuju Vás, lidi, co jste nikdy nekouřili. Ještě víc obdivuju ty, kdo kouřit přestali, třeba i za cenu toho, že byli chvíli jak hrošíci . A závidím těm, kdo s tím práskli a nijak se to na nich neprojevilo. A vydrželi.

Přemýšlím, jestli se mám na to zase vykašlat... páč mě ty tři moje denní kousky o samotě vlastně docela baví;-).

10 komentářů:

  1. Ahoj, pěkný den přeje věčný chtěč přestávat, ale stále kuřák......*kouřící smajlík*

    OdpovědětVymazat
  2. lexi, při přemýšlení, zda přestat, se dostanu vždycky jen k tomu, že vlastně přestat nechci, a je to vyřešený :) ale jsem na tom jak ty - dvě tři cíga denně max, v hospodě (kam ovšem chodím díky nedostatku kachlí dost sporadicky) trochu víc...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je téma:) Sesadil jsem to z patnácti na pět a nebude dlouho trvat a švihnu s tím komplet;-) nejhorší je, že mi to taky chutná. Nevadí mi chodit před hospodu, stejně to už občas dělám. Pamatuju si dobře ty stavy (už jsem rok nekouřil). Pocení v noci. Nemohl jsem spát. Rozklepaná lýtka. Drsoň, jak píšeš;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já kouřila do té doby, než jsem poprvé otěhotněla. Jak jsem se dozvěděla, že čekám mimčo, tak jsem s tím švihla a už nezačala. Jen někdy, když je mi fajn v nějaké dobré společnosti, tak si dám jednu. To je tak dvakrát za půl roku. Ale tu si vychutnááávááám...

    OdpovědětVymazat
  5. Já Lexulko přestala kvůli chlapovi před 7 lety, do té doby to prostě nešlo. Byla jsem slaboch. Pomohlo mi homeopatikum. Jsem o tom přesvědčena.

    OdpovědětVymazat
  6. koukam, ze me nikdo nejak nepremlouva k nikotinove abstinenci!;-) no nakonec, je to tak dobre. jsem spokojena. mimco necekam,nekurak za horizontem taky neciha... tak zustanu verna sve trojici;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Lexulko,
    jses lacina, za vypracovane danoveho priznani dam dve krabicky tech svinstev!
    Jako kluk jsem jezdil za babickou na vesnici, takovou spravnou starou babickou, ktera dost kourila, ale zasadne Partyzanky. Chtel jsem ji uchranit zdravi, zabavil jsem ji cigarety a prideloval ji je tak, aby koureni podstatne omezila. Po nekolika ubehlych letech jsem prijel za babickou coby studentik, sli jsme do lesa na klacky na topeni a kdyz jsme meli plny vozicek, sedli jsme si na parez a kourili - kazdy svoje.
    Kouril jsem dlouha leta, dlouha leta uz nekourim. Kouril jsem asi trochu vice nez tu krabicku denne a delalo mi to zdravotni problemy - kasel. Doma o mem koureni nevedeli, takze matka pri navstevach me litovala jaky jsem chudak, stale nastydly, stale kasel. Ruzne omezovani (napr. cigaretu ne drive nez hodinu po te prechozi) nekdy fungovalo i hodne dlouho, ale nebylo spolehlive. Nakonec jsem se dopracoval k tomu, ze neni jine cesty nez prestat. A hlavne jsem se musel v tomto rozhodnuti utvrdit tak, abych uz nemel hlave ani zdibek pochybnosti. Potom jeste nacasovani prestani tyden pred dovolenou, zainteresovani osoby, na ktere me hodne zalezelo a bylo to. Chut na koureni jsem mel hroznou, zdravotni problemy (poceni apod.) ne, pribral jsem na vaze jenom mirne.
    Nazor pri prestavani kourit: \"Kdybych kouril do tech peti denne, nikdy bych neprestal\"
    Nazor dnes: \"Kdybych neprestal, bud bych uz vubec nebyl, nebo bych nebyl schopen fyzicky delat takove veci, ktere delam ted, sotva bych se hybal. Koureni je uplne zbytecne.\"
    V ramci objektivity je ale nutno konstatovat, ze stale ten nazor na konci meho obdobi koureni nepovazuji za zcela scestny.
    A jeste prosim te nezapomen na jednu dulezitou skutecnost: Kuraci hnusne smrdej! Ne ty cigarety a ne ten kour - to voni.
    Bedrich

    OdpovědětVymazat
  8. Já tak milovala kouřit cigaretku,pro mě to byl obřad! Nedovedla jsem si představit nekouřit. Myslela jsem,že to je nenahraditelné nenapodobitelné, zkrátka,že můj život bez cigarety bude stát za prd. A je to jinak. Život bez ní je ještě lepší. A potvrzuje to i dcera. Nezabraňovala jsem jí v kouření,protože sama vím, jak je to těžký přestat a že každý se s tím musí poprat sám, a nějaký cizí rozumy jsou nanic. Přestala taky, stálo jí to mnohaleté úsilí, ale jednou si opravdu řekla a dost a nekouří. Docela se to hodilo.po pár měsících otěhotněla :o). Lexulko, taky nechci radit, ale kouřit a nekouřit je jedno. To říká bývalý notorický nikotinista. Vlastně nekouřit je lepší.
    B顡da říká, že kuřáci smrděj, To je fakt, ale když někoho miluješ, tak ti nesmrdí. Ten, kvůli kterému jsem přestala mi to nikdy nepředhazoval a nechtěl abych přestala (byl nekuřák). Jen v duchu si to přál, že mě to napadne. A mně to tehdy opravdu napadlo a dokázala jsem to. Z hodiny na hodinu. Chlap už má jinou, ale já se pořád cigára nechytla :o)))

    OdpovědětVymazat
  9. já neumim šlukovat a mám za život odhadem tak 50 cigár a 20 vanilkovejch doutníků,hihi...

    OdpovědětVymazat
  10. ja jsem kourila uz od stredni skoly, \'zkazila\' jsem se na intru a bavilo me delat zakazany veci a \'problemova\' jsem prestala bejt az v dospelosti. Nikdy jsem ale nemela fyzickou zavislost na koureni, spis psychickou, spojovala jsem si to s pocitem svobody a nezavislosti. Jasne ze to pak cloveka bavi. Bejt samostatnej, sam sebou....Nekourim od tehotenstvi, uz mi to ani nechutna, zkousela jsem si dat sluka a udelalo se mi z toho spatne. Uz mi to jen voni (z dalky) ;-))

    OdpovědětVymazat