úterý 8. ledna 2008

RIZOTOČ

"Nejsme u Holomóca?", pronesl zívající stařík, probírajíc se z letmého spánku ve vlakovém kupé sto kiláků před cílem své cesty.

„Buďte v klidu, dědo, do Holomóca daleko!," uklidnila jsem šediváčka a on se spokojeně zase zavrtal do své šorny.

Ovšem dnes se Holomóc zdál být na dostřel:-).

Z hektické pracovní činnosti mě vyrušil rachot prvního modelu mikrovlnky, který byl do naší republiky dovezen. Jen jsem zvedla smutně oči... ach, měla jsem neblahé tušení. Kolegyně si zasejc donesla něco v kastrůlku... co to asi bude tentokrát?

Opět jsem se sklonila nad lejstrama, které zvlášť dneska nebraly žádného konce. Najednou můj nos zacítil cosi nepatřičného... zdá se mi to, nebo... kolegyně právě tahá z mikrovlnky nějakou misku, z které se kouří.

"Co to je za smrad?" začichala jsem. "Co to máš, prosímtě? Ohříváš si plesnivý sýr či co?" ptala jsem se už s hodně nakřiveným nosem.

"To je rizotoč!", zvesela mi odpověděla kolegyně, "to mi zbylo od oběda..."

Tak rizotoč, povídáš... včerejší rozhodně nebyl, pomyslela jsem si. A možná ani nedělní. Kdo by žral v neděli rizoto??

Nenápadně jsem přestala dýchat nosem a čekala na nějakého vysvoboditele. Tím se ukázal být Hanys, který do kanclu vpadl, aby mě vyzvedl na oběd.

"Dobrý den," zvolal a nakročil do kanceláře.

"Dobrý," huhlala kolegyně s pusou plnou voňavé many a kynula mu lžící od mikrovlnky.

"Čaf!," pozdravila jsem ho od stolu, "momentos..."

Hanys zaplul zpátky za dveře a divně se opíral o futra dveří. Vypadal, že mu je docela mdlo... rychle jsem posbírala oblečení a vytratili jsme se ze zamořeného prostoru.

"Co to tam máte za smrad?" nadechl se Hanýsek konečně čerstvého luftu. "To je jak staré tvarůžky!"

"To je rizotoč," poučila jsem ho.

Po návratu jsem čekala vyvětrané pracoviště, tak, aby byly příznivé pracovní podmínky pro každého pracovníka. Ale chyba lávky. Kolegyně měla ještě dvě dávky, které si průběžně ohřívala v mikrovlnce a při vyplňování lejster jejich obsah hladově hltala... donesla jsem z WC air freshener a prostor vystříkala.

"Čím to tady smradíš? V tom se nedá dýchat!", náhle se role vyměnily a kolegyňka lapala po vzduchu.

A dýchej, prevíte, pomyslela jsem si.

A šla jsem to rozdýchat na WC. Tam byl dneska totiž luft nejčerstvější;-).

16 komentářů:

  1. Geniální věta .. To je rizotoč- poučila jsem ho.... (fascinuje mě to tajemno a napětí,kdy se stejně prd dozvím co to je za blaf!)

    OdpovědětVymazat
  2. až na drobné detaily to je FAKT PRAVDA!!!
    miluju romadůr a hezky natírantelné tvargle, ale to, co jsem dnes zažil... no ještě teď se mi (jak říká klasička Lexule) \"zvedá kurf\". A to jsem díky svým klientům a přátelům bezdomovcům už na ledajaké \"aromaty\" docela uvyklý!

    OdpovědětVymazat
  3. to bylo rizoto!! rizotoč to laškovně nazvala kolegyně kuchtička:-)

    OdpovědětVymazat
  4. neprehanej! prezils! co te nezabije, to te posili!!;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jak to tak čtu, jsem asi ráda, že si umím ohřát párky, udělat čínu pro idioty (tedy jenom nějak tepelně zpracovat kuře a přihodit zeleninu) a pár jiných laskomin - ale ne rizoto:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Furt ňák nechápu, co přijde kolegyni vtipnýho/zajímavýho na překřtění rizota na rizotoč. Asi jsem nablblá, nebo co...

    OdpovědětVymazat
  7. dyt jsou to jenom blbosti... nejde o to, co ji prijde vtipneho.ji nic!ale me jo a proto o tom pisu.a nekdo se tomu chechta a jiny krouti hlavou. tak to v zivote chodi:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Já se tomu taky směju.

    OdpovědětVymazat
  9. Ano, mikrovlnka v práci, to je mor!
    (dovolím si zde vložiti takto:
    http://kamilic.bloguje.cz...aky.php)

    OdpovědětVymazat
  10. tady někdo napsal \"klasik lexulka\" ... souhlasím!

    OdpovědětVymazat
  11. to Zuzi: no to musel napsat někdo hodně moudrý, rozumný a takový \"citlivý\", že? .o)

    OdpovědětVymazat
  12. no jo, je mily!;-)) a samochvala smrdi, ze jo, Hanys??;-))

    OdpovědětVymazat
  13. Hanys ... citlivý a moudrý :o)... nedávno nás tady taky jeden citlivý a moudrý probíral... :o)))

    OdpovědětVymazat
  14. tu Lexule: ...cože? po té rychně u vás mě chceš obviňovat ze smradu?!?!? Pokud by to byla pravda, tak by ten váš kancl bylo sídlem \"maxinarcistek\"!!!

    tu Zuzi: ...ale už to vzdal... stejně jste se neprobraly! .o)))

    OdpovědětVymazat
  15. ty si fistron! samozrejme ze jenom samochvala je to, co zrovna nevoni:-)

    OdpovědětVymazat