neděle 13. ledna 2008

CO DÁL?

Dneska jsem při fyzické práci, kterou mi ponoukli páni rodičové, spočívající v odnosu drva do kolny, přemýšlela, co jako budu dál v životě dělat. Páč život mě povšechně vrhá do jakési prekérní situace...

Kvartýr, co v něm bydlím, se má prodávat. Zatím patří městu a to se usneslo na poradě moudrých hlav na místním precedensu v bytové otázce. Byty prodá za 40 % tržní ceny, to je, dle fám, co tu letí, cirka třistatisíc korun. Někteří sousedi už si hledají v blízkosti nějakou vzrostlou švestku:-). Ona totiž většina nájemníků našeho domu žije ze sociálních dávek. Jsou tam staříci a matky samoživitelky. Nezaměstnaní. Kdo jiný by taky žádal (a následně měl přidělen) o městský byt, že jo?

Do té koupě se mi teda moc nechce... znamená to půjčit si někde prachy a patnáct let je splácet. Vlastnit byt o výměře 37 m2, sice v centru města, ale na chátrající pavlači. Navíc, když nás to koupí jen pár, co ten zbytek? Že bývá nablito v álejích, je známá věc. Ale u nás na chodbě to taky není až tak neobvyklý jev:-). Sem tam se objeví i nějaký ten pan Henkie;-).

U našich proběhla nějaká maskovaná nabídka, že bych mohla jít bydlet tam, abych si nemusela půjčovat prachy a že bude jako lepčí vrazit je do baráku. Jenže jsme tři a za pár let budu vyplácet ségry z rozpadající se barabizny. A navíc - už jsem si zvykla na svůj klid a svůj život a tak nějak mě vůbec neláká stěhovat se zpátky k našim na vesnici, byť je to do civilizace nějakých sedm kiláků. Myslím, že dvakrát do téže řeky vstoupit nelze.

Práce, co dělám už sedm let, mě přestává uspokojovat. Stojím na místě a dál už není kam. I když bych chtěla.

A jak to tak vypadá, rodinu tady už asi taky nezaložím.

Kartářka mi jednou řekla, že nedostanu v životě nikdy nic zadarmo. Že jsou lidi, co jim padá do klína dědictví a ženské, co dostanou po rozvodu majetek. Já přišla rozvodem o víc než jen o manžela, o kterého jsem, mimochodem, stejně nestála. Přišla jsem o majetek v hodnotě statisíců, co jsme spolu vlastnili, a to výměnou za jeden maličký státní byt. Jen proto, abych od něj měla pokoj. Že jsem chtěla mít prostě klid. Znám pár chlapů, co se velkoryse zřeknou majetku ve prospěch exmanželky a dětí. Neznám ani jedinou ženu, která by s děckem odešla a nechala všechno chlapovi. Jen jednu. Sebe. Ne, nelituju se, ani to nepíšu proto, aby někdo politoval mě. Byla jsem hloupá, neviděla jsem do budoucnosti a nedokázala jsem být tvrdá. Než se s někým hádat, tak jsem to radši dobrovolně odešla.

Tak jsem dostala od života pár facek. Jako prosté připomenutí.

Asi nastal čas změny.

Koupím ten byt. A budu hledat novou práci. Jinou. Jinde. Už asi uzrála doba odhodit batoh a mikinu s kapucou a převlíknout kabát. Lépe řečeno - oblíct si šornu:-). Odejdu odsud. Byt pronajmu a zkusím najít to, co mám v životě najít. Ještě nevím, co to je, ale vím, že to na mě čeká. Ovšem ne tady. Nejsem šťastná.

Cosi jsem v životě dokázala, ale tady, na tomto místě, tomu přestávám věřit a přestává to mít pro mě smysl. Nějak málo jsem to dokázala zúročit, co si budu nalhávat. Je to v člověku, jak s tím, co umí a co mu bylo dáno, naloží. Možná jsem byla jen líná, nebo pohodlná, poté, co jsem si udělala dálkově vysokou, už jsem jen pracovala a pracovala. A zůstala stát na místě.

Tak se teda konečně zkusím pohnout.

10 komentářů:

  1. Lexulko, přeju dost odvahy a štěstí k tomu pohnutí. Udělej to a neboj se. Riskuj. Máš toho ještě hodně před sebou, věřím ti. z.

    OdpovědětVymazat
  2. diky. snad i ty vase supporty me konecne nakopnou:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Co se malý narodil, stojím na podobné křižovatce a vím, že každý den přešlapování je na draka. Jenže... A pak vždy přijde \"poslední kapka\" a dnes i já vím, že jenom jednáním něco vyřeším a jdu si za tím.
    Lexulko, bojuj!

    OdpovědětVymazat
  4. taky je to o tom, jestli víme, co je ten náš cíl. Jestli si jej umíme definovat. Často jsem ve fázi \"nevím co chci, ale vím, co nechci\", ale to ještě není konečná. Musím vědět co chci. Zkusil bych se možná porozhlídnout po jiném bytě, který prodává město a ten, kdo tam teď bydlí na něj nemá, ale má kam jít. Ten pocit \"pracoval a pracoval a zůstal na místě\" mi něco připomíná:) Každopádně ti přeji ať je to lepší a ať je to rychle!

    OdpovědětVymazat
  5. i kdyz treba budu mimo.
    V nedeli jsem take rezal a stipal drevo. Souhlasim, ze pri takove praci se velmi dobre premysli. Jenom to drevo nemam jeste uklizene. Nejsou lidi. Kdybys potrebovala si udrzovat kondici, tak ja bych ti svoji adresu sdelil.
    Pokud nejses v zivote spokojena, musis s tim neco delat. Pokud neco chces, mas nejaky cil (spravne Kamio podotyka jestli mas ten cil dobre definovany), je zapotrebi za nim jit, i kdyz to bude trvat dlouho a hodne to bude vyzadovat. Ale nesmi se to vzdat. Jinak se nedopracujes ke spokojenosti se svym zivotem, coz je v zivote to nejdulezitejsi.
    Zakoupeni bytu za 40% tržní ceny je urcite velmi rozumne. Asi nebudes mit moc lacine penize, pujcovat si v rodine je lepsi, ale stejne. Cena bytu stoupa, jedine znam pripady sidlist, kam se zacali stehovat neprizpusobivi obcane a tam je potom problem byt prodat za rozumnou cenu. Znam nekolik lidi, kteri byt pronajimaji a prinasi jim to slusne penize.
    Predpokladam, ze mas vse jiz promyslene, ze zde uvadis jenom neco. Ze vis jakou praci budes delat, ze vis kde budes bydlet, ze znas mozne problemy s pronajmem bytu. Co napr. mlady chemik? Doufam ale, ze ve svych uvahach alespon ramcove se zabyvas i katastrofickymi scenari. Urcite se vyplati byt pripravena.
    Taky ti drzim palce.
    B.
    P.S. Chtel bych se s tebou rozvadet. To by byla krasa!

    OdpovědětVymazat
  6. mlady chemik je prvni iniciator:-)porad mi hleda na netu nekde nejakou praci a taky bydleni ehm.v big city. a jeho kamosi na cetu mu pisou: prosad si pragl!:-)jejich iluze bych chtela mit... ale zase je dobre, ze je maji. pac v dospelosti bude vetsina z nich v kopru...;-)

    OdpovědětVymazat
  7. moc diky za rady! snad se s tim vsim nejak poperu...

    OdpovědětVymazat
  8. lexi a kdezeje ten byt? centrum mesta a stara pavlac mi zni dobre a 300tis neni moc. Jako investice do budoucna je to dobry, vzdy ho muzes zrekonstruovat a pozdeji prodat za 100% trzni ceny ale urcite bych ho koupila i kdyz tam bydlet nebudes. Proste si vem uver, tak levne tezko neco jinyho sezenes.
    Jinak schvaluju Prahu, neboj se niceho a jestli budes chtit nejaky kontakty dej mi vedet. BTW mam tam jednoho sikovnyho single kamose :)))

    OdpovědětVymazat
  9. diky za support, ja do toho teda pudu;-)

    OdpovědětVymazat