úterý 27. listopadu 2007

NÁSTRAHY MLADÉHO CHEMIKA

Čoklová spala dneska v pokoji u Dejva.

Samozřejmě. Ráno rozrazím dveře - a na koberci loužička! Dostala na prdel a Dejv příkaz, že po příchodu ze školy ten koberec vydrbe vanišem.

Přišel ze školy, vyfasoval vaniš a jal se tébich drhnout kartáčkem na ruce. Jiný doma nemáme. Koukala jsem mu přes rameno, jak mu to jde a tázala jsem se na původ malých hnědých flíčků, co byly v místech, kde byla loužička, trochu rozpité. Tak prý že neví, co to může být.

A drhnul.  

Za chvíli vyletěl z pokoje i s kýblem, velkou rychlostí nabral směr koupelna, tam vodu vylil a pílil s novou várkou zpátky. To se mi nezdálo... jdu za ním a na místě, kde byla malá uschlá loužička, byl obrovský červenohnědý flek, který velkou rychlostí směřuje do obýváku!

"Co to sakra je?", láteřím a vzteky se mi láme hlas.

"Nevím, co to je, neřvi!" sklání se nad tébichem a drhne. Je to čím dál tím horší.

Zkoumám kýbl. Cosi po něm teče... cosi, co je navrchu hnědý krystal a nechává to za sebou fialovou stopu. Hypermangan! Rozsvítilo se mi. Nás mladý chemik onehdá přišel z praxe a hlásil mi zásadní informaci, že v hypermanganu se máčejí plesnivé nohy:-). Zapomněl mi říct, že si někde trošku obstaral a patrně s ním prováděl nějaké pokusy. Doma. 

Tak. Vaniš v prdeli, tébich rovněž. Já na infarkt. Sdělila jsem Dejvovi, že bude kupovat nový tébich. Tak prý ne, že mám koupit eště pár vanišů a to pude!

To pude! Ale do popelnice před barákem! A na vánoce má s dárkama šlus. 

BTW: a teď přišel s tím, že ten obludný flek určitě sleze, když to vyčistíme syrovátkou... Ani todle nepude... při vzpomínce co dokázalo po vylité školní mlíko po uschnutí se určitě nechci ve svém kvartýře ještě pozvracet:-(.

6 komentářů:

  1. No: to hnědé je oxid manganičitý alias burel vzniklý rozkladem hypermanganu. Vaniš je peroxid vodíku, který s burelem neudělá NIC (naopak burel rozkládá peroxid vodíku, aniž by mu to ublížilo). Laboratorní nádobí od burelu se čistí kyselinou chlorovodíkovou, koberec ovšem není sklo; pokud byste to chtěli přesto zkusit - tak někde venku, slabým roztokem kyseliny, tak maximálně 5%, ale jestli to bude fungovat (když je burel zažraný...) a co to udělá s kobercem - těžko říct.

    OdpovědětVymazat
  2. Lexulko, u tebe obdivuji smysl pro nadpis, to vystižení podstaty mě mnohdy rozesměje víc než tvůj lexulkovský literární styl.

    OdpovědětVymazat
  3. hihi, my meli skolni mliko ve tride i na zdech protoze jsme po sobe tema pytlikama hazeli. Pak jsme to (nevim s jakym uspechem) drhli chlebovou stridkou. Tak good luck na hypermangan. Co treba to zakrejt nejakym behounem? ;))

    OdpovědětVymazat
  4. diky diky septaji me rtiky. je videt, ze jsi mnohem zkusenejsi nez ten experimentator, co ho mam doma. nu, s kobercem se tedy loucim!

    OdpovědětVymazat
  5. chi, kdybys to videla, zajiste bys to s tim behounem nemyslela vazne;-) to by byl behoun pres celou cimru!:-(

    OdpovědětVymazat
  6. diky! doufam, ze te to aspon trosku rozveselilo! me tedy spise naopak:-)a Dejvovi to nevadi! pry: no Boze, nejaky flek! tech este bude!
    ...Pomahej Pan Buh... je zde pritomen vodik? doufam, ze vybuchu se nedockame:-)

    OdpovědětVymazat