úterý 6. listopadu 2007

V ZAJETÍ ŽIVLU

Dnešní den jsem se rozhodla věnovat generálnímu úklidu.

Sotva jsem došla domů, začala jsem kvartýr uvádět do luxusního stavu. Podlahy nablýskané, boty vyleštěné, prach utřený, nádobí umyté... ještě támhle koukám na tu hromadu špinavého prádla, tak že bych ho vyprala... pravda, v tom nečase není kde sušit, ale rozkládací sušák mám, šoupnu ho do obýváku, však návštěvu nečekám...

Vetkla jsem prádlo do pračky, pustila ji a šla si dát oraz ke kompu.

Seděla jsem tak... no, řekněme patnáct minut. Směju se tady nad některýma článkama, nálada je výborná.... akorát bych si něco dala k té siestě... třeba nějaké slané mandličky (honí mě mlsná:-). I odcházím pro něco dobrého do kuchyně.

V předsíni šlápnu do obrovské louže vody... první co mě napadne - čoklová! Ta bestie se mi udělala na tu vyblejskanou podlahu! Sháním se po ní, kam, mrcha, zalezla, páč ví, že dostane na prdel, kráčím chodbou a co je s podivem, louže je čím dál tím větší...

Himl, tolik se toho do psa přece nevejde?... tuším katastrofu.

Otevřu dveře do koupelny a tam pět čísel vody a z pračky valí a valí... voda se přelévá přes práh a rozlízá se po chodbě, směřuje do kuchyně  a druhý jazyk si to namířil do obýváku! Do prdele! Skáču v ponožkách do jezera, až pozdějc mě napadá, že voda mohla být pod proudem (to bych už neřešila ehm:-), vycucávám vodu hadérkou, ale zdá se, že je jí čím dál tím víc... běduju a zoufale volám o pomoc.  Dejv leží v horečkách, choroba, nechoroba, na cvičišti nebyl, na bojiště musí... vyfasuje ručníky, kýbl a musí lapat vodu. Já trčím ve studené vodě v ponožkách, voda má schopnost vzlínací, takže nohavice mám za chvíli mokré po kolena ale kalím na to, hlavně čeho se obávám, abych nevytopila kvartýr pode mnou... státem hájení by si určitě dokázali obstarat fakturu s tučnou částkou, vyčíslenou za malování koupelny, neřkuli celého bytu... asi po půl hodině je voda jax tax vytřená a tak koukám, co se to vlastně stalo...

O víkendu jsem čistila pračku. Ano, byla jsem důsledná. Vytáhla jsem i ten čudl, co se za ním občas mohou skrývat namotané fusekle, kapesníky a jiné zapomenuté věci. Sice jsem ho tam před praním dala, ale asi blbě, páč povolil a voda, co do pračky natekla, vzápětí tou dírou vytekla...

Moje úklidová investice byla totálně zbytečná... hned jsem si říkala, že se na to mám vybodnout. .. Všechny boty, co byly v chodbě, můžu sušit, rohožka na odpis, mokro od kuchyně po obývák, páč tam mi z chodby nateklo a tak metr od dveří je mokrý koberec... šest mokrých ručníků, hadry v koši na prádlo taky nacuclé.. tak to vypadá, že dneska dám eště tak dvě pračky a můžu klidně spát:-(. Nebo že bych si tu udělala ohýnek? Vytrhat pár parket, co zůstaly jako zázrakem suché?:-). Houby. Parkety nemám.

Hlavně, že zatím nikdo neklepe.

9 komentářů:

  1. Chybička se vloudila :) Hlavně když nebudou štěkat sousedi.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj! Já nevím, čím to je, ale nám se kvartýr vůbec nešpiní. Kdykoli se vrátím domů, všude je čisto. Anebo že bych něco podstatnýho přehlíd? Budu se muset zeptat manželky... ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsi mi připomněla podobnou příhodu, která se stala asi před šesti lety a do komentáře je moc dlouhá, ale taky v tom byla pračka (dvě pračky plné vody, páč ta potvora stihla ještě jednou do plna napustit) a moje bývalá přítelkyně, která byla zvyklá na hadici napojenou do sifonu... jo, taková odpouštěcí hadice mimo vanu... nebudu napínat... až do sklepa! :)

    OdpovědětVymazat
  4. hadimrska se mi taky takhle jednou sesmekla... ale to jsem slysela ten vodopad, tak napachane skody nebyly nijak velke.
    ja uz se z kvartyru radsi nevzdaluju, kdyz zrovna pracka pere. pac ta mrcha me uz parkrat vypekla a vsadim boty, ze ciha zrovna na ten moment, az vypadnu:-)

    OdpovědětVymazat
  5. chtela bych byt chlap a mit drahouska zenu!:-) to muzu mit, pravda, i tak...pri mem stesti bych ovsem nasla neporadnejsi, nez jsem ja:-(

    OdpovědětVymazat
  6. četla jsem to Lexulko už ráno a hned se mi z tý představy udělalo zle. Tohle znám zatím jen z vyprávění ... voda v bytě ...

    OdpovědětVymazat
  7. Takhle jsem se seznámila s novou sousedkou: Já ji vytopila, ona zazvonila a povídá: Ta kráva, co tu bydlela před váma, mě pořád vytápěla. A už je to tu zase! *smííích*

    OdpovědětVymazat
  8. a pozor! vodni svet nezustal bez nasledku! jeden tebich jsem musela uz vyhodit, pac nestihl vyschnout a pozorny cichac mohl v byte zacitit mirne navinuly pach zatuchliny:-) tak jsem to dneska cekovala, ale zda se, ze vsechno ostatni bude v cajku;-)

    OdpovědětVymazat