pátek 9. listopadu 2007

KVĚTOVÁ TERAPIE

Usoudila jsem, že v poslední době můj život značně pozbyl svých kvalit:-(. To je pořád práce, pak zas útočí ňáká choroba, pak zas povinnosti... nabyla jsem náhlého přesvědčení.

Je zapotřebí změny!

Tak jsem se domluvila se Silvou, že ji takhle ve čtvrtek se soumrakem a lahví vína navštívím. Prozíravě jsem si vzala na pátek dovolenou, neboť zkušenosti jsou takové, že akce se Silvou nekončí vždy v rozumnou denní hodinu.

Silva měla přichystáno jídla jak na narozeninovou oslavu a vzhledem k tomu, že ona drží věčně různé diety a já jen tu bodovou, při které co najdu, to zbodnu, bylo jasné, že to všechno zůstane pro mě. Teda - pokud nepřibyde další host. Dále dvě sedmičky vína. Docela dobrý základ na posezení dvou křehkých bytostí:-).

Nebudu zdržovat zbytečným popisem. Prostě Silva otevřela všechny tři vína, prý na košt! A dál bude každý pít, co bude chtít. Chtěly jsme to všechno. Asi v polovině dostihu mě napadlo, že by nebylo od věci víno ředit vodou. Nápad to byl dobrý a zcela jistě ho ocenila i další návštěva, která k Silvě přišla. Dancer s bráchou měli hlad a pak zjistili, že to je jenom převlečená žízeň, nám přišli trochu pomoct s tekutinama. Docela pozdě jsme šly spát.

Spánek byl té noci krátký, neklidný a postrádal obvyklou výživnost. Ráno jsem zjistila, že jsme se předchozího večera malinko zdunily:-). Oči byly ráno kalné, v hlavě africký bubeník, krok nejistý a myšlenky rozhárané. Jak dobře jsem udělala, když jsem si vzala volno! Děkovala jsem vnuknutí, když jsem se snažila spolknout ibalgin...Jela jsem domů autobusem a marně snažila přemoct spánek... čekaly mě dvě hodiny přednášek a já bych tak ráda šla spát... navíc jsem se nemohla zbavit neodbytného dojmu, že alkohol neustále koluje v mých žilách a jen tak to vzdát nehodlá:-).

Přednášky byly utrpení. Naštěstí však téma snadné a časová dotace malá.

Těšila jsem se, že si odpoledne dám dvacet nebo pětadvacet.... A pak jsem si vzpomněla, že jsem slíbila Hanysovi, že s ním absolvuju undergroundový koncert.

Vyrazili jsme záhy po pracovní době. Cestou jsme z dvojky udělali trojku, páč se k nám přidal hlavní organizátor zájezdu, Fly. Cestou jsem usínala, takže bylo zapotřebí načerpat síly v přístavišti. Mají tam dobré pivo (teda.. pokud se pije z krýglu, jak mě poučil Hanys;-), ale mou alkoholovou otázku vyřešil již předchozí den. Na osmou jsme vyrazili do klubu. Bylo tam ještě prázdno, ale už se ladily kytárky a testovaly bubínky. Nečekaně před proklamovaným koncertem měla recitálek Lucka Redlová, což byl od organizátorů tah "T", páč alespoň v našich končinách není skupina Květy příliš známá. Což se o Lucce říct nedá, takže tam přitáhla svoje fanoušky a klubík byl skoro plný. Zaujali jsme strategickou pozici u vchodu do klubu. Jednak bylo blízko k baru a taky k jiným odlehlejším místům, jejichž čas také přišel...

Lucka je tedy písničkářka, která se dobře poslouchá a nezklame. Poslechli jsme si několik písniček a průběžně je prokládali pivem a ztuchlými arašídy, které měl místní bar v nabídce. Dokonce i já jsem musela svlažit hrdlo pivem, páč arašídy byly prostě hnusné, ale zase hlad je bestie a já jsem celý den nic jiného krom želatinových medvídků nepozřela...

Po Lucce byla přestávka a pak svižně udeřil do bubnu Mlynář:-). První dojem byl, že hasiči svolávají požární poplach na plechovou kolejnici... pak už jsem pochopila, že přichází hlavní hvězda večera, seskupení Květy. Kluci to parádně rozjeli... byla jsem u vytržení. Zpěvák s mandolínou, nebo na co to hrál, předváděl na pódiu něco jako tanec svatého Víta, jeho hlas zněl podivně, místy byl hluboký a místy se dostával do výšek, kam ani eunuch nedosáhne... hudebně mi to taky moc neštymovalo, ale kluci se neostýchali a řezali do nástrojů hlava nehlava.

"První půlka koncertu je za náma," zašeptala jsem Hanysovi, "ta lepší."

Jenže: po dvou vstupních hitech začal zpěvák komunikovat s publikem. A najednou se koncert přesunul do úplně jiné roviny. Sice Namyšlenec na můj vkus mírně blábolil (z neznámých důvodů), ale získal si mé srdce. I tím, že vypadal jako chlap fešácky! Zbytek koncertu jsem si super užila a určitě jsem nebyla sama. Jejich cédo bych si asi nekoupila, páč bez té atmosféry by mě nebavilo poslouchat, jak šel borec věšet prádlo a pak začlo pršet a bylo to v kopru anebo o tom, jestli sejmout na cestě zvíře nebo spolu s ním i sebe:-).

Čtenář - potenciální fanoušek zmíněného hudebního tělesa promine.

Tomu, kdo se chce pobavit, grupu vřele doporučuju. Byl to skvělý relax po fádním týdnu. Dokonce se mi přestalo chtít spát!

7 komentářů:

  1. Ani jedenoho interpreta neznám ale věřím že to muselo být super! Mě včera navnadila jedna blogerka na balet. Trochu z jiného kulturního soudku, ale já mám různé chutě...

    OdpovědětVymazat
  2. Neznám, ale našla jsem jejich stránky ... http://www.kapelakvety.cz/ ...

    OdpovědětVymazat
  3. no vidíš, jak to máš hezky pestré! Ovšem Silva měla jistě to ráno značně těžší, pokud se rozpomněla:)) Čím ses zkazila, tím se naprav!

    OdpovědětVymazat
  4. ...medvídkama, zasypanejma žluklejma burákama, bych teda společenskou náladou neoplývala (a určitě bych to dala někomu sežrat!). Jsi statečná, vymetačko kulturních akcí! *smííích*

    OdpovědětVymazat
  5. ale ten kulturni zazitek!!!! ten stal za vsechny buraky;-)chi

    OdpovědětVymazat