čtvrtek 6. března 2008

SVOBODA PRO NOSY

Chemik odjel aspoň na jeden den k babce na prázdniny a čoklovou vzal s sebou. Oddechla jsem si, ale ne nadlouho. Vypadá to, že nejsem doma sama. Kvartýr asi kromě mě tajného a nevítaného obyvatele. Nebo je jich víc. Asi jsem se stala dočasným útočištěm a potravou nebo drinkem pro nějaký hmyz;-).

Cosi se mi nezdálo hned v neděli, kdy jsem našla odvahu podívat se chemikovi do cimry. Odcestoval v jisté neodkladné věci a já jsem furt čuchala, z kama se line ten divný smrad... podezření bylo a taky že se potvrdilo. Pachová stopa mě neomylně dovedla k jeho odpadkovému koši. Podrobila jsem přetékající hnus podrobné kontrole a co jsem tam nenašla: pět kelímků s plesnivým zbytkem jogurtu, potom takových deset ohryzků s dvoucentimetrovou plísní a vrchol všeho - nafouklý igelitový sáček s vysoce podezřelým obsahem:-).

Jo, já jsem zvědavá. Ale neměla jsem se do toho pytlíku dívat. Měl zůstat navždy zavřený.

Přiblížila jsem sáček k oku a roztáhla igelit. Mžourám dovnitř... není poznat, co tam původně bylo, ale teď tam vidím na dva prsty zelené plísně... zaostřuju oko a najednou baf! Z pytlíku na mě vyletěl mrak pičurek! S úlekem jsem pytlík upustila a ještě na zemi z něj vyletěl druhý mrak. Tentokrát nazelenalý. To byly asi spory plísně! Vydezinfikovala jsem to tam a myslela si, že nastala svoboda pro nosy.

A to zas jo. Smrad žádný, jenže ráno jsem se probudila opíchaná na fungl nových místech.

Myslela jsem, že jsem si kousance donesla už ze špitálu. Ale spíš to vypadá, že něco se sosákem máme doma. Od neděle mi hubavice furt přibývají. Himl, že by ty pičurky? Možná se někam schovaly, ale nejsem si jistá, jestli vůbec mají bodák. Spíš to bude komár.

Štrachala jsem po zásuvkách, páč vím, že jsem kdysi dostala exkluzivní dar - svíčku s namalovanýma muchama a varováním "nepoužívat v uzavřených prostorách". Jenže hmyz hubící svíčka není k nalezení, myslím, že jsem ji nesla Janě na chatu. A stejně by to asi nebyl dobrý nápad zapálit ji v cimře, když je na ní to výrazné varování. Možná bych kromě smradu rovnou padla do mdlob;-).

Není jiné cesty. Bez napsaných vycházek vyrazím do krámu koupit něco proti bodavému hmyzu.

4 komentáře:

  1. Pes dotáhl domů blechy.
    To se stává.

    OdpovědětVymazat
  2. me nenapadly... no to snad blechy ne!! pry psi blechy nejdou na lidi!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Pičurky??? To je moravský endemit? přiznám se, že já jsem nahlédla do Honzova pokoje až po měsíci a teprve po dalším jsem ho celý zgruntu uklidila. Ani to nepoznal... nevím jestli je to dobře nebo špatně ... :)

    OdpovědětVymazat
  4. picurky jsou takove ty male muchy. myslim octomilky se jmenujou;-)

    OdpovědětVymazat