sobota 29. března 2008

PERUÁNSKÝ PŘÍBĚH SE UZAVŘEL

Dostala jsem v týdnu sms z neznámého čísla:

Tuto sobotu ve 12 hodin na meu mame stavbu. SaE

Přemýšlela jsem, kdo ze známých cosi v poslední době staví nebo dostavuje. Taky mi tam neštymovaly ty Spojené arabské emiráty... a pak se náhle rozednilo! Sarinka a Edwin! V sobotu se rozeznějí svatební zvony!

S Janou jsem se v týdnu domluvila, že se půjdem na svatbu kámošky podívat. Plán zněl: kytky koupím já a sejdem se v 11.45 zulu před úřadem.

Dneska dopoledne tedy lilo jako z konve. Ven se mi nechtělo, ale po zběžné obhlídce ledničky se nedalo nic dělat. Oblíkla jsem si rozdrbané džíny s řádnou šlajsnou na koleně, antidešťové tenisky, tu károvanou čepici, černý havelok a vyrazila jsem v deset na nákupy. Umanula jsem si, že mimo jiné koupím ty kytky a skočím s tím vším domů, hodím se do gala, jak se na svatebčana sluší a patří a v půl dvanácté vyrazím. Jenže jsem potkala na sobotu nebývale moc známých, každý zdržoval, čas letěl víc, než je obvyklé, a taky v obchodech bylo moc lidí a tři květinářství už měly zavřeno... prostě v půl dvanácté se mi podařilo sehnat dvě kytky gerber a jednu jsem dostala zadáčo, páč paní květinářka, když mi montovala na drátek, jí zlomila hlavičku. Prý:

"Vemte si to, to máte grátis. Stejně... co s tim... je sobota. Dejte si to do vody, ten květ... a ten list stojí patnáct korun!" kladla mi na srdce, "pak si dokupte nějakou kytku, ten list vydrží i měsíc!". Tak jsem vyfasovala list a nalomenou gerberu.

Ale co teď? Domů už to nestihnu... s hrůzou jsem přehlédla svůj sváteční kostým. Z jedné nohavice se páral lem, prý se to nosí, ale mě to na svatbu moc nepřišlo... dupla jsem na to druhou nohou a škubla. Docílila jsem akorát toho, že se mi nohavice na džínách vzadu roztrhla do půl lýtka a lem držel upáraný na patnáct centimetrů... . Ó hrůzo! Ještě k tomu jsem měla nohavice skoro ke kolenům mokré, páč pršelo fakt fest. No nic, tohle nezachráním, někdo se v takovém ohozu vdává schválně, řekla jsem si a hodila to za hlavu. Eště zbýval problém se zavazadly;-). Přemýšlela jsem, kam se vrtnu s batohem a dvěma igelitkama. Zachránil mě mladý chemik, přišel k úřadu pro tašky a kytku. Doma jsem zjistila, že tu hlavičku, co měla být do vody, někde cestou ztratil... tak zůstal nakonec fakt jen ten nablýskaný list;-).

Svatba byla jen pro nejbližší rodinu. Nevěsta, peruánský ženich a za svědky dva potomci nevěsty. Ostatních asi patnáct lidí se přišlo jen podívat na obřad a byli to kamarádi nevěsty, páč ženich tady nikoho neměl. Byl smutný a bylo mi ho líto... takový velký den! Paní ceremoniářka určila strany nevěsty a ženicha, ale když přehlédla zrakem svatební hosty, řekla, ať se nějak rozesadíme. Seděla jsem v první řadě, díru na koleně zakrytou kostkovanou čepicí a gerberou se zeleným listem. Stejně občas vykoukla, tak snad mě nikdo na svatební fotce neuvidí... 

Novomanželé byli šťastní a já bych jim přála, aby jim to štěstí vydrželo. Aby ukázali lidem, co nevěřili, že to skončí svatbou, že to jde. Že štěstí i láska zmůžou kdejakou překážku.Vzdálenosti, řeči i věku. Že když člověk něco moc chce, může to mít.

A někdy si stačí jen přát. A někdy třeba zase otevřít skajp nebo ajsíkjú;-).

Good luck, Sarah and Edwin!:-) 

6 komentářů:

  1. Zdá se, že zázraky se dějí a néže ne ...

    OdpovědětVymazat
  2. Občas se nějaké dějí, ale my máme pocit, že se dějí pořád někomu jinému...? Chtěl jsem napsat něco ironicky bagatelizujícího, ale tím koncem jsi mi vzala vítr z plachet. Ať žijou napárané rifle, nalomená gerbera a zlomená srdce! :)

    OdpovědětVymazat
  3. to sou veci co? ja myslim, ze ten pocit, ze se deji nekomu jinemu, neni az tak scestny..;-)

    OdpovědětVymazat
  4. No, to jo... Třeba ale za dva tři ročky se tady u Tebe objeví článek \"Pamatujete na Edwina? Je to sňatkový podvodník!\" :)

    OdpovědětVymazat
  5. nejsi prvni, koho to napadlo;-) ale kdyz jsem videla ty stastne oblicejiky (predevsim teda nevesty;-), tak jsem to odsunula kamsi... kdo chce kam, at si pomuze sam;-))

    OdpovědětVymazat
  6. oni se seznamili pres internet?

    OdpovědětVymazat