sobota 8. března 2008

ELEKTRIKÁŘSKÁ LOBBY

Blíží se doba, kdy můj kvartýr z vlastnictví města přejde definitivně do vlastnictví mého. Již nějakou dobu jsem volala do realitky po zásadních opravách v bytě, ale krom toho, že mi vyměnili mísu na WC, páč mi tam spadl osvěžovač vzduchu Kenzo (nevhodný dárek od exmanžela za cca 1.500,- Kč;-) ve skleněném flakónu, k čemuž jsem se pochopitelně nepřiznala, jsem se ničeho nedovolala. I nadešla doba, kdy se musím starat sama.

Tématem sobotního dopoledne se stal elektrický okruh.

Zásuvka v kuchyni. Smutný příběh. Před rokem si takhle žehlím, zpívám si, páč mi práce jde dobře od ruky, žehlička je nenapařovací, takže pravou žehlím, levou kropím... najednou ucítím divný smrad... neomylně elektrický... žehličku radši pouštím z ruky a nevěřícně koukám, jak doutná to hadrové omotání šňůry od žehličky a už se rozbíhá laškovný plamínek po celé délce šňůry. Je krásný, modrý, jako na plynovém šporáku a najednou buch! Ze zásuvky vyletí něco jako blesk a vyhozené pojistky v celém bloku. Ale žiju. Zásuvku mi spravil samozvaný elektrikář. Použil starší krytku, aby mě ušetřil, páč už jsem musela zainvestovat do žehličky. Spořínek mu říkám, a slepý k tomu! Jinak není možné, aby si nevšiml, že zásuvka je prasklá! A docela se bojím do ní něco strkat. Když už se z nedostatku jiné zásuvky v kuchyni odhodlám, v hrobovém tichu je slyšet jemňounké praskání a ve tmě někdy i malé modré jiskřičky. Zabiják ve vlastním bytě;-).

Teď mám na to chlapa. A chlapi jsou od přírody technické typy! Radim, který zásuvku shledal život ohrožující, se rozhodl k činu. Koupil fungl novou zásuvku, vyhodili jsme pojistky a on odšrouboval tu ruplou krytku. Podíval se dovnitř, kroutil hlavou, koumal, zhodnotil. Se mnou, coby odborným poradcem, nakonec došel k závěru, že radši zavolám chlapa od fochu. Na nové zásuvce je pět šroubků, na staré šest a na každém přimontovaný drátek. Zaboha jsme nepřišli na to, kam v nové zásuvce přimontovat ten šestý... A než kraťasa, to radši eště nějakou dobu vydržím.

Radim je Býk a jde si tvrdě za svým cílem. Jen tak z boje neutíká;-). Reputaci si chtěl napravit výměnou vypínačů. Na chodbě mám starší exponáty, které, ač nabarveny na zeleno, už nejsou žádným módním výstřelkem. Radim zapáčil a nahlížel dovnitř. Zas jakýsi podfuk! Vnitřek vypínače bývá na třech drátech, tady byl jen na dvou. A ten nový vypínač byl úplně mazaný, páč se skládal ze tří vrstev na jakýchsi zobáčkách, co se musely rozmontovat, na první vrstvu přimontovat dráty, pak nacvaknout druhou a třetí vrstvu a krytku. Nepodařilo se nám to ani rozmontovat, tak jsme to zase všechno zabalili a vykašlali se na to.

Chtěli jsem jim zafušovat do řemesla. Ale vypadá to, že dneska už ani zásuvky a vypínače nemůže měnit kdekdo. Takže nejen ČEZ a zdražování elektriky... tohle bude to skrytá elektrikářská lobby.

A já můžu shánět elektrikáře:-(. 

7 komentářů:

  1. K elektrikářské loby patřil ten šikulka, co zkombinoval vypínač s rozvodnou krabicí a se svým know-how zalezl zpátky do trasformátoru :-)

    OdpovědětVymazat
  2. inu, staré dobré přísloví praví, že známosti (myslím tím samozřejmě ty řemeslné) jsou víc než peníze ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. v transformatoru?:-D ale nastesti znamosti ani v tomto smeru nepostradam:-)

    OdpovědětVymazat
  4. co blbneš...kámoška miluje kenzo a mě taky voní...mělas ho tady nabídnout,určite bych se ozval a vyměnil ho za svoje hokejovy kartičky..

    OdpovědětVymazat
  5. to je ale fakt uz nejaky ten patek! vlci maky ja teda nemusim:-( ale priste dam vedet s takovym kaufem;-)

    OdpovědětVymazat
  6. čím dál více se tluču do hlavy, že jsem nešel do nějakého praktičtějšího povolání, než to, co jsem, páč vlohy na to snad mám:)

    OdpovědětVymazat
  7. napodobne;-)!! hlupaci spoluzaci ze zakladky maji vystavene vily a jezdi si farama...a to proto, ze srali na lenina s jeho pouckama o uceni;-D

    OdpovědětVymazat