pátek 31. srpna 2007

PREVENTIVNÍ PROHLÍDKA NA ÚROVNI

Dneska jsem absolvovala preventivní lékařskou prohlídku. Zaměstnaneckou. To by mě zajímalo, jaký význam má tento počin pro mě, jako zaměstnance, ale taky pro mého zaměstnavatele, teda kromě toho, že za jednu takto prolustrovanou osobu cvakne asi 500 korun. Na téhle prohlídce se totiž nezjistí vůbec nic.

Prohlídka sestávala z následujících úkonů:

  1. Přivítání pracovníka, potažmo pacienta, 1 minuta
  2. Čekání na paní doktorku 8 minut
  3. Přivítání paní doktorky 1 minuta
  4. Rodinná anamnéza a prodělané choroby dětské a infekční 10 minut
  5. změření krevního tlaku 2 minuty
  6. chůze po lajně na linoleu a trefování se prstem na špičku nosu 2 minuty
  7. dotaz na problémy (u lékaře závodní preventivní péče nemá cenu nějaké uvádět. Po poslední prohlídce už víme všichni, že si je doktorka do spisu ani neznačí a rovnou doporučí obrátit se na osobního lékaře) 1 minuta
  8. promačkání břicha 1 minuta
  9. dotaz problémy se zrakem 1 minuta
  10. Na prohlídku jsem se mazaně vybavila brýlema, které běžně nenosím.

    "Víte, já chodím k očnímu pravidelně," vychloubala jsem se.

    "Ano, to je dobře," odtušila doktorka a poslala mě číst tu světelnou tabuli.

    "Já to všechno přečtu!", zahlásila jsem jí.

    "Ano? To je dobře."

    I kdybych byla slepá jak patrona, neodhalila by mě...

  11. dotykové prozkoumání očních bulv při zavřených víčkách (no eště aby to bylo při otevřených!;-) 1 minuta
  12. "A co budete ještě zkoumat?" ptala jsem se zvídavě.

    "Už nic, to je všechno!" zvesela mi odtušila doktorka, "já právě zkoumám ty oči, to je u vás, když pracujete u počítače, rizikové". Takový výzkum si nechám líbit, pomyslela jsem si:-).

    "A co takhle hemeroidy?", nadhodila jsem jí.

    Usmála se.

    "Muehehe. Ano, ty taky."

    "Byl to vtip," řekla jsem s omluvným úsměvem, když jsem viděla, že vstává a kasá si rukávy. Naštěstí to pochopila...

  13. Zapsala do papíru SCHOPNA DOSAVADNÍ PRÁCE BEZ OMEZENÍ, což jí zabralo 1 minutu.
  14. Vrazila štempla do papíru - 0,5 minut.
  15. Prohodila nashledanou - 21 sekund;.-)

Naskle naskle.

Takže necelé půl hodiny v kopru a můžem zase ke strojům. I kdybych byla nachystaná do dřevěného spacáku, pochybuju, že by to touhle prohlídkou poznala;-D

15 komentářů:

  1. ...ty ses celé dvě minuty na tu špičku toho nosu nemohla trefit, že? .o)))

    OdpovědětVymazat
  2. ja se trefila, coz o toz.. akorat jsem trosku padala z te lajny. kdysi me cosi pichlo do ucha a od te doby mam porusene centrum rovnovahy;-D holubicku bych ti teda nepredvedla!
    ale moc se nesmej, na kazdeho jednou donde!;-))

    OdpovědětVymazat
  3. takže ti nebrali krev jo?..to je fajn..já se vždycky bojim že na firemní prohlídce berou krev a proto nebudu asi moct pracovat..

    OdpovědětVymazat
  4. nebrali ani krev ani jine telni tekutiny! ale je to pripad od pripadu, varuju te! nekde ji berou a hned nekolik zkumavecek, aby se meli v cem rejpat:-)

    OdpovědětVymazat
  5. to by mě zajímalo, co tak zjistí na těch očních víčkách...\"hele, vono se to pod těma víčkama hejbe!\" a Pliwa nestraš, on je chudáček takovej citlivej:))

    OdpovědětVymazat
  6. to by me taky zajimalo,cece.. asi nejakou zavaznou chorobu:-) ja myslim, ze pliwik ma pro strach udelano, po tech svych zazitkach:-D

    OdpovědětVymazat
  7. Chm. Též mi uniká smysl takto provedené prohlídky. :)

    OdpovědětVymazat
  8. A ta doktorka je odkad?taky zavodni?A nebo si vyberete nakou konkursem a platite ji pak cash? :0)

    OdpovědětVymazat
  9. doktorka je zavodni.ja ji nevabirala.ale co ja vim, zadny doktor krome ni o to nemel zajem...paxi vyber:-)

    OdpovědětVymazat
  10. ...tak proč prostě nechodíte do Ordinace v Růžové zahradě?

    OdpovědětVymazat
  11. Preventivka.. tam teda zatloukat, zatloukat, zatloukat.. a všechno vybalit u pana obvodního MUDr., páč to je důvěrník a néé ženská, co mi vyklábosí jak paní odvedle z kanclu má rudé fleky na nohou...

    OdpovědětVymazat
  12. no prave ze ta moje obvodacka... nevim... je snad este horsi, nez zavodacka:-D. a paxi vyber!:-)

    OdpovědětVymazat
  13. ad [12], tak to máš pak fakt na výběr!! :)

    OdpovědětVymazat
  14. a takovych stistek ja mam v zivote povic!!!:-D jak rikam - hlavne, ze je mir!

    OdpovědětVymazat