středa 19. září 2007

ŠATY DĚLAJ ČLOVĚKA

Učinila jsem dneska jedno zásadní poznání. A to, jak moc záleží na tom, co má člověk na sobě aktuálně navlečeného.

Ne, že by na tom záleželo zrovna mě. Takže jsem dneska poránu vyrazila do kolbenky v červených martenách, vykasaných kalhotách, černé bundě, šiltovce a s batohem. Hezky se mi kráčelo městem, které jsem viděla docela neostře díky jedné dioptrii a slunečním brýlím. Lidi se po mě ohlíželi, ale mě to bylo úplně jedno. Bylo mi prostě krásně.

A pak jsem vstoupila do drogérie Schlecker. Před ní seděly na lavičce nějaké podezřelé existence, z nichž jeden ke mě neomylně zamířil, páč nabyl jistoty, že ve mě potkal svého člověka. Skomíravým hlasem ale zato s pevnou nataženou rukou vznesl požadavek na 4 ibrišní koruny. Nabídla jsem mu stravenku. Rázem bylo po jistotě. Nad stravenkou ohrnul nos, tak jsem ji sbalila a odkráčela do toho krámu.

Službu zvanou bezpečnostní držel muž v důchodovém věku, navlečený do tesilových kalhot a košile z podobného materiálu a od chvíle, co jsem vstoupila do krámu, ze mě nespustil oko. Ostřížím zrakem sledoval každý můj pohyb a nenápadně (což byl však jen jeho dojem) se za mnou neustále plížil. Byl furt dva kroky za mnou. Natahoval krk, jestli náhodou do kapsy nestrkám zubní pastu za tři pětky, nebo zubní kartáček za dvacku. U dekorativní kosmetiky zpozorněl. Tady už šlo o víc. Zajímala jsem se totiž o mejkap za nějakých šest stovek. A taky jsem si ho dala do nákupního vozíku. Bachař zaujal výstražné postavení pouhý krok za mnou. Jednu dobu jsem měla fakt chuť mu udělat radost a něco čórnout, ať má strejda zadostiučinění, ale pak jsem si to rozmyslela, páč mi není zapotřebí dělat lidem radost na úkor vlastní ostudy:-).

Fronta před pokladnou se nešťastně kroutila a já si stoupla trošku bokem, tak nějak směrem k východu, že by si jeden fakt moh myslet, že čekám jen na vhodnou příležitost sebrat kramle i s pokupkami.

Chlap přiskočil, chytl můj vozík a smýknul s ním směrem na konec fronty.

"No co to děláte?" jsem se na něj výhrůžně podívala, ale v duchu jsem se musela chechtat.

"Tady budeš!" sdělil mi chlap s jízlivým šklebem.

"No, ale já už jsem byla skoro na řadě!", ohradila jsem se.

"Však vy mladí máte času dost," zasípal strážce pořádku, "ale kdoví, jestli máte na takové nákupy!" pronesl výhrůžně.

Chlap měl štěstí, že mě vychytal v dobrém rozmaru. To už jsem se smála přímo hurónsky.

"Pane, já mám času určitě míň, jak vy, nevím, jak jste na tom s penězma, ale s těma já problém momentálně nemám a na tyhle nákupy určitě mám," s úsměvem jsem mu před vyjeveným obličejem zamávala peněženkou, kde jsem měla náhodou několik tácků.

Neomlouval se. Asi měl pocit, že neměl za co. Odpouštím mu. Dělal jen svou práci. Ale blbě, nutno podotknout. Fialová kráva Milka mezi stračenama je proti němu břídil:-).

A příště, vážený, se dívejte radši na to, kdo se před váma skovává za sloup a ne na toho, kdo se před váma schválně producíruje, byť v hadrech, které na vás dělají špatný dojem:-).

Čágo.

 

 

15 komentářů:

  1. Malá Hemživost19. září 2007 v 11:52

    známá věc.
    přízemní fízlové hlídaj každýho kdo vypadá podezřele.
    Nejvíc jsem viděl krást vymydlený hošánky v luxusních oblečkách, s nagelovanýma vlasama, prstenama a zlatýma řetězama. Nebyli to cikáni, ale běloši!

    Stačilo chvíli pozorovat - a hup! kafe nebo flaška vína pod triko. Rozbil bych mu tou flaškou ksicht. A ještě ty drzý úsměvy.

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, na šatech záleží. Když se v našem malým městě vyfiknu jako dáma, vyšponoju hruď, nasadím zářivý úsměv, zdraví mě chlapi, kteří mě v životě nepozdravili... někdy to udělám schválně... :o)

    OdpovědětVymazat
  3. No taky to vim, moc dobre.. akorat ze nekdy je mi to uplne jedno, jestli se libim nejakemu cizimu chlapovi:-) v posledni dobe se oblikam lakave jen na vylozene lakave prilezitosti:-D

    OdpovědětVymazat
  4. zivot nepise jen romany, ale taky tyhle ptakoviny:-D

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je asi trochu ze života...ale srážce s blbcem se někdy prostě nevyhneš:-( Ale skvěle napsáno:-D

    OdpovědětVymazat
  6. na druhou stranu, kdovi, co by ten muzik napsal o setkani se mnou!:-D skoda, ze nevypadal na blogera, kmotricek:-D

    OdpovědětVymazat
  7. to mi připomnělo taky jednu příhodu z drogerie jak jsem šel kupovat onen pánský gumový sortiment a když jsem došel k pokladně,tak se ta pokladna porouchala a za mnou bylo asi třicet lidí a přede mnou na pultíku ležely asi dvacet minut 4 krabičky, takže z drogerie rovnou do hospody a dva panáky, abych se nepropadl do země... :)

    OdpovědětVymazat
  8. a nepropad ses! co te nezabije, to te posili!! taky dobry namet na blog:-D !!!

    OdpovědětVymazat
  9. Hej, Lexule, nvím, co tu řešíš... Prostě ses mu líbila jako všem chlapům, co se za těbou dívali. Jeden se osmělil a pod trapnou prosbou o 4K se s tebou chtěl seznámit. A ten pantáta byl z tebe beztak v šoku a celé to divadlo bylo o tom, abys mu dala svoje telefonní číslo!!!

    p.s.: fakt ti to seklo! .o)

    OdpovědětVymazat
  10. ze tebe musi dycky napadnout takova ptakovina!:-D naopak, deda se citil v ohrozeni a jedine, co po me chtel, bylo, abych opustila jeho teritorium:-D

    OdpovědětVymazat
  11. ...tak to neznáš chlapy!!!

    OdpovědětVymazat
  12. bohuzel takovejch \'strazcu poradku\' je v cechach prehrsel. Ja mela tu cest poznat obdobneho, v pobocce CSOB, chodil vyhruzne prostorem sem a tam, ruce slozene na (mohutnem) brise, z oci mu sla tupost s nudou (hrozna kombinace) a pri kazde pochuzce kolem si dukladne prohlizel co mam na sobe, jesli se mi nahodou nerozbreci dite v kocarku, jestli nahodou nevytahnu mobil na tichou smsku (to by byl na koni) nebo - jeste lepe - zbran a nevyloupim kasu. Nevrazivost mezi nami tise rostla a ve mne zaroven frustrace nad nefungujicimi sluzbami, drahymi poplatky a v realu prostredi kde se jeden citi jak prosebnik a zlocinec i kdyz si jde (za poplatek) vlozit na vlastni ucet vlastni penize. Od vybuchu jsem byla jen par kroku, kdyby na mne byval promluvim tak ho servu na tri doby ;)))))))))))

    OdpovědětVymazat
  13. hehe, na takového jsem taky jednou natrefil v drogérii...:-) byl jsem jedinej chlap v obchodě, mimo ochranky ofkóz, a ten byl dva kroky za mnou... sranda byla, že byl \"maskován\" jako normální nakupující. Vydržel jsem to tak 2 minuty, než mi přetekly nervy, otočil jsem se v jednu chvíli vzad, čímž jsme si hleděli přímo do očí a mile jsem se pověděl, že zatímco mě tady furt sleduje, tak mu támhle vedle čórujou šampony - což byla lež, ale pomohla:-)

    OdpovědětVymazat
  14. a to jsi byl asi \"slusne\" oblecen, ze jo? ale byl jsi jediny, mas smulu:-D kus je kus:-D

    OdpovědětVymazat