úterý 30. září 2008

PŘÍLIŠ MNOHO STRESORŮ

Úmrtí partnera či partnerky  100 bodů

Úmrtí blízkého člena rodiny 63

Úraz nebo vážné onemocnění 53

Ztráta zaměstnání 47

Odchod do důchodu  45

Změna zdravotního stavu člena rodiny  44

Sexuální obtíže 39

Změna finančního stavu 38

Úmrtí blízkého přítele 38

Závažné neshody s partnerem 37

Konflikty se zetěm (snachou) 35

Partner končí se zaměstnáním 29

Změna životních podmínek 26

Změna životních zvyklostí 25

Změna bydliště 24

Změna rekreačních aktivit 20

Změna sociálních aktivit 19

Změna spánkových zvyklostí a režimu 18

Změny v širší rodině (úmrtí, sňatky) 16

Vánoce 15

Zajímavá tabulka stresujících životních událostí. Od pánů Holmese a Rahe. Nebo Raheho?;-)

Zase mám po roce v plánu zabývat se v hodinách managementu problematikou stresu. A stejně jako každý rok jsem si vzpomněla na tuhle tabulku stresujících životních událostí. Není kompletní, ale pro ilustraci stačí. Součet 250 bodů je pro člověka kritický a je výrazným rizikovým faktorem pro rozvoj duševní nebo tělesné nemoci. Tak zkusmo jsem si tabulku projela a můj součet už přesáhl dvě stovky... pěkně, pěkně;-). Už ani nemám sílu psát o velkolepých šaškárnách, které se v kolbence dějou. Třeba někdy příště...

A to budou brzy vánoce;-).

BTW: a to mi ještě chemik pořád něco nastavuje v kompu a pak se ty články nedají vůbec číst, páč kde má být mezera, je třeba velké kulové, kua. Chjo. 

4 komentáře:

  1. Hodně zajímavý článek...jsem alespoň zjistila, proč se necítím dobře. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Z čehož vyplývá - neriskujte sex o Vánocích, ať se zbytečně nevybodujete:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vánoce jsou v tabulce sice za 15 ale po tom co jsem loni viděl před Vánoci v televizi, myslím, že pro některé lidi je i 100 bodů málo...

    OdpovědětVymazat
  4. uz se citis lip, vid? po narozkach;-)

    OdpovědětVymazat