úterý 12. srpna 2008

DEFINITIVNÍ KONEC JAMIEHO OLIVIERA V SUKNÍCH, TENTOKRÁT S RÝŽÍ

Že i mistr tesař se někdy utne, se ukázalo včera, neb jsem si do té doby myslela, že jsem u šporhelta dobrá jako Jamie Olivier;-).

Včera jsem se rozhodla, že uvařím něco rychlého, levného a ať je toho moc:-). Dlouho jsme neměli rizoto a to byla výzva! Vzala jsem si sušené houbičky, mraženou zeleninu a pár tajných přísad, co z toho vždycky udělají echt manu nebeskou. A pěkně dva nebo tři pytlíky rýže, ať se pomějeme že jo.

V obrovském kastrolu to mocně bublalo, ale kromě páry šel z něho morový puch. Sakra, dyť jsem tam nedala nic špatného!! Koumala jsem, že se to vydusí... Jenže nevydusilo. Po uvaření stoupal z kastrólu páchnoucí dým a já neměla odvahu to ani zkusit. Ale dneska přišla bída na kozáky spolu s hladem, tak jsem do rizota jemně rýpla. Horší jak rizotoč! Chvíli jsem nad kastrolem mudrovala a pak jsem naprosto nepoživatelnou hmotu se srdcem, krvácejícím nad tím plýtváním, nadvakrát vyklopila do hajzlíku.

Zázraky se dějou. Páč chemik, který má vyvinutý čich, mi sdělil, že v bezmasém houbovém rizotu se zeleninou cítí zkažené maso a že se to nedá žrát. Zavětřila jsem a musela mu dát za pravdu. Takový gyzd se mi snad v životě nepovedl. A pátrání po pachateli ukázalo nikoliv na mě, nýbrž na tu pytlíkovanou rýži. To se mi stalo už podruhé. Existují druhy rýže, které evidentně ležely hodně dlouho ve Vietnamu v bažině, páč páchnout ztuchnlinou tak mocně, že jejich požití není ani po nekolikterém propláchnutí vařící vodou možné. Nebo měli ryžojedi kvalitní hnojivo, po kterém přejímají jejich pěstované plodiny chuť shnilého masa;-). Můj kastrol to už poznal a dosud z toho šoku se nemůže vzpamatovat. Hrůzou zešedivěl;-).

A já končím s experimentama s novou, levnou rýží extra klasse. Páč to se fakt nedá.:-)

10 komentářů:

  1. Joo, rizotoč, vzpomíním si:-D
    \"A za stálého míchání...vylejeme do hajzlu!\" (Rebelové)

    OdpovědětVymazat
  2. Áno, rizotoč, nezapomenutelné!!!

    OdpovědětVymazat
  3. chtěla jsem dat na rizotoc odkaz, ale nemuzu ho najit..:-( ze bych ho omylem smazla?? to by byl echt pech...:-(

    OdpovědětVymazat
  4. Jak již název rýže napovídá, z extra rýže lze uvařit jen něco extra...

    OdpovědětVymazat
  5. ja taky takovou jednou zakoupila, melo mi bejt dostatecnou vystrahou ze je odvazena z velkyho pytle a zavazana jen na uzel do igelitovyho pytliku ale byl to echt cinskej obchod a ja se tesila ze mam neco extra, manzel si totiz oblibuje americkou \'easycook\' rejzi a jeste ma takovy zpusoby pripravy ze z menjch kulinarskejch pocinu predsvatebnich by se dal prach smetat smetackem ;-) No to jsem odbocila, smrdela podobne!

    OdpovědětVymazat
  6. ja jsem si byla jista, ze to bylo nekdy loni v lete, nejpozdejc na podzim! a ono letos! no to sou mi veci...diky!;-)

    OdpovědětVymazat
  7. hlavne, ze je mir! co by nekteri dali za hrst smradlave ryze! aspon mame o cem psat;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Vracím se sem, neboť už jsem tu jednou byla! ten rizotoč mě nenechal chladnou (8.1. byl rizotoč,vyhledala jsem)ale nepodepsala, tak abys věděla, lexulko...

    OdpovědětVymazat
  9. díky, už i Kamio mi zadvihnul;-)

    OdpovědětVymazat