úterý 26. srpna 2008

STORY S HODINKAMA

Požádal mě známý právník, abych za něj zreklamovala hodinky, které dostal před půl rokem od jedné známé. Právník není zdejší, ale ona klientka je občankou našeho města, která mu v jedné naší prodejně zakoupila hodinky jako projev díků za realizované právnické služby. Ač stály jenom tisícovku, měly hezký dyzajn a především jednu velkou chybu. Totiž nešly.

Obdarovaný dar s díky přijal a když zjistil, že svou hlavní a jedinou funkci neplní, domníval, že ve strojku není baterie. I obrátil se na jinou prodejnu hodinek s žádostí o výměnu baterie. Mrkli na strojek a řekli, že do toho nepolezou, že je to pro autorizovanou prodejnu. 

Přišla jsem ke slovu já, abych v prodejně, kde byly hodinky pořízeny,zařídila reklamaci v souladu s právními normami. Po měsíci se mi ozval prodavač, který reklamaci dostal na starosti, aby mi sdělil teorii, že nefungujou tlačítka a tudíž hodinky jsou dle vyjádření výrobce (spíš distributora) neopravitelné. A že tedy bohužel, mi nevrátí ani peníze. Ptala jsem se, jak je to možné, když podle práva má spotřebitel nárok při neopravitelné vadě buďto na výměnu zboží, nebo na vrácení peněz. 

Řekl mi "ehm, no, vyměnit bychom to mohli, ale to by bylo asi taky k ničemu...že jo".

"K ničemu jsou ty hodinky. Takže mi to nevyměníte? A nedostanu ani peníze?"

"No, pan vedoucí říkal, že ne. Mě se to taky nelíbí, ale co mám dělat?,"  lkal do telefonu prodavač.

Takže tak jsem pochodila s reklamací. Ač hodinky nejsou moje a mohlo by mi to být úplně fuk, jedno mi to není. Tohle se může stát příště komukoliv při koupi čehokoliv. Nechápu, k čemu je dobrá nějaká právní ochrana spotřebitele a ustanovení občanského zákoníka o kupních smlouvách, když si prodejci dělají stejně, co chtějí. Nebo se pletu? Máte tady někdo podobnou zkušenost? 

Prachy mi teda nedají a ani nové hodinky, ale ty staré  (vlastně nové, od pořízení uplynulo 5 měsíců) si mám vzít. Zajímalo  by mě, komu je mám hodit na hlavu. 

8 komentářů:

  1. Rozhodně máš právo na vrácení peněz. Na tom bych trval a zvláště u hodinek, které jistě nestály pět korun, že? Také se lze obrátit na ČOI a zajít tam s nimi.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se domnívám, že jsem v právu. Ale když s nima nehnu, dobrá, zkusím to na inspekci. Vlastně, hodinky jsou právníka, ten by měl nejlíp vědět, co v takovém případě počít.

    Davee, díky!

    OdpovědětVymazat
  3. výrobek má 2-letou záruční dobu, vada je neodstranitelná = povinnost vrácení peněz. prodejce ať si to reklamuje u svého velkododavatele.
    čoi by mu mohla uložit nějakou pokutu za porušování zákona, ale to už je na nich.
    pro onoho právníka je to věc na 10 minut.

    OdpovědětVymazat
  4. Čekám také na vyřízení reklamace. Šála, která po vyprání ztratila sklady... a je z ní hadr. Už mi sdělil prodavač, že z mi ji neopraví ani nedostanu peníze, že jsem ji nevyprala podle návodu... tak uvidíme, co z toho vzejde ...

    OdpovědětVymazat
  5. No na takový postup nemá právo. Trval bych na místě na tom, aby se sepsal písemný zápis o reklamaci výrobku a prodejce tam vepsal (a podepsal), že tímto způsobem řeší moji reklamaci. No a pak by se vidělo, kdo by vyměkl;-)S papírem bych pak totiž mohl kamkoliv, nejlépe k soudu;-)

    OdpovědětVymazat
  6. taky nemám chuť to nechat zajít na úbytě, tak směle do toho!

    OdpovědětVymazat
  7. Lexulko, s ČOI mám ty nejlepší zkušenosti, když jsem něco takhle řešila. Takže, jak říká Kamio a pak směle do boje a dej vědět, jo?

    OdpovědětVymazat
  8. Hnát se k soudu kvůli tisícikoruně je asi nesmysl. Osbně ti z pohledu prodejce radím udělat bu bu bu na pana vedoucího který zřejmě žije ještě v dobách minulých a pokud to nepomůže tak se obrat´ na ČOI která se tvou stížností bude zabývat...

    OdpovědětVymazat