sobota 16. srpna 2008

UŽ NEMUSÍM ZA VÍNEM NA JIŽNÍ MORAVU

Celý slavný týden stál pracovně za kulové, ale jinak se docela vycajchnoval.

Ve čtvrtek Radimův švagr slavnostně otvíral nově zbudovaný soukromý vinný sklípek a my jsme dostali invitejšn. Mnuli jsme si ruce, že po vinicích nás o vinobraní na revanš honit nebudou, takže jsme  s radostí pozvání přijali.

Vinný sklípek na Moravě, která snad už ani není severní, nicméně na mapě se nachází hrubo nad jihem, je věc neobvyklá. Ještě k tomu je docela vysoko v horách, kde se zemák neurodí, natož vinná réva. To však nebylo záměru stavitele na závadu, protože si do doby zbudování vinařské perly navozil spoustu archívních vín z cest po rodné vlasti i vlastech cizích a taky pěkných pár lahví dostal darem.

Švagr pro nás otevřel pár lahví bílého vína a ač sám původem pražák a vinice viděl pouze ve vinařských knihách, které leta sbírá, nám, prznitelům vína, co si běžně dělá z kvalitního ryzlinku bídný střik, udělal přednášku hodnou zkušeného vinaře. Společnost obveselovaly dvě fenečky, z nichž jedna se promenádovala po stole a loudila uzené a francouzský sýr a druhá, které krátké nožky nedovolily skok, seděla pod stolem a vyluzovala rozličné zvuky, aby na sebe strhla pozornost a případně nějaký ten obložený talíř. Dosáhla akorát toho, že se někteří z psího vytí pěkně naštvali a pes byl ze sklípku vykázán.

Z plánovaných dvou akademických hodinek se sklenkou bílého a kultivovanými žerty se vytvořila hotová odpolední směna, ftípky byly rozličné a měly jeden společný rys a to ten, že nebyly slušné. Vína se vypilo jak na moravské svatbě, a my jsme byli rádi, že jsme před půlnocí slavnostně bouchali na dveře svých domovů. A páč v noci přišla bouřka a já mám křehké spaní, vzbudila jsem se hezky ve štyry ráno a už jsem nezabrala. Páteční den byl krušný. Zelená jak sedma jsem bloumala svým pracovištěm a co čert nechtěl, ten den se u mě dveře v kanclu netrhly, ač jinak bývá pátek veskrze dnem klidným. Naštěstí mě nebolela hlava,čili vinařův výběr byl toho dne skutečně kvalitní.

A příště jedem koštovat čebrené! Akorát by snad bylo vhodné termín koštovky přesunout na některý den, po kerém se ráno nemusí do kolbenky.

2 komentáře:

  1. malý medvěd není mrtvý, jen spí :) madame, madame, vidím, že se nenudíte :)

    OdpovědětVymazat
  2. jsem rada, ze neni po tobe! ;-)

    OdpovědětVymazat