pondělí 30. července 2007

KULTOVNÍ NÁVRAT DO PRACOVNÍHO PROCESU

Když jsem ráno cestovala écéčkem  do rodného města, volal mi můj podřízený Koulička.

V našem staffu si nehrajem na otrokáře a otroky, takže si tykáme a tak to prostě je. Se všema spolupracovníkama. S nikým není žádný problém. Jen s Kouličkou. On je duchem trošku prostší a nechápe, že jsou věci, o kterých se budem bavit v práci a jsou věci, o kterých se budem bavit zásadně mimo práci. A že je způsob jednání na úrovni pracovní a jiný na úrovni společenské, dejme tomu. To jsem mu několikrát zdůrazňovala. A už několikrát zalitovala, že jsme nezůstali u vykání.

A dneska tomu fakt nasadil korunu.

„Nazdááár, tak co? Ty ses nějak někde zasekla, co? Kde se flákáš, co?"

No, ještě že mají v écéčku docela stabilní sedačky, protože jsem úplně nadskočila.

„Cože? Prosím? Jsem asi špatně rozuměla!", řvala jsem do telefonu. Tak já se mám zpovídat každému podřízenému, kdy přijdu do práce?

Z dálky bylo slyšet tlumený šepot, právě mu někdo z kolegů decentně připomněl, jak by měl mluvit.

„Ehm, jo, tak nic, tak přijď, já tě budu čekat a půjdem spolu dořešit to stěhování", rychle rozhovor ukončil.

Dorazila jsem po poledni na pracoviště. Venku postává Koulička a kolegyně Maryška. A ten pitomec, sorry, ale jinak to nejde nazvat, na mě na padesát metrů huláká:

„Tak co, jak bylo? Jak sis to užila? Byl zásun, výsun, dlouhý kouř? Byly zlé jazyky?"

A chechtal se jak kus cypa. Kolegyně zrudla jak pivoň v době největšího rozkvětu a po anglicku zmizela. Mimochodem, zlé jazyky jsou jeho pojmenování pro francouzáka:-).

Prostě fakt kultovní návrat do pracovního procesu. Na zítřek první bod v diáři - pohovor s některými zaměstnanci. Opět na téma kultura organizace...

6 komentářů:

  1. je prostě ptákovina.
    Muži se nikdy nebudou chovat jako ženy.
    Když nadřízený muž nabídne podřízenému muži tykání, považují to oba dva za upřímné vyjádření přátelství, ne za maskovací klišé.
    Ženy se chovají úplně jinak. Pro ně i to tykání je neupřímné.

    OdpovědětVymazat
  2. přejdi s kolegou opět na vykání - a oslovuj ho zásadně \"vážený pane kolego,\" třeba to pomůže :-)
    jinak, v obecné rovině, souhlasím s Milanem - u nás si v práci taky tykají dvě, co se upřímně a do mrtě nenávidí...

    OdpovědětVymazat
  3. kopnout do kouliček,jiný řešení neni...chová se hůř než moje prababička..nemá náhodou profil na libku,haha?..

    OdpovědětVymazat
  4. pobavilas:) Tak s tímhle bych fakt chtěl mít dvojdomek:))

    OdpovědětVymazat
  5. Kamio, co dvojdomek... nejlépe společně pronajatej byt :))

    OdpovědětVymazat
  6. to by se jim tam zilo:-))))))))))) CHACHÁ! hele dneska jsem videla pred kolbenkou krasnou zelenou jesterku! tak jsem si vzpomnela...:-)

    OdpovědětVymazat