úterý 7. října 2008

JAK SE KUPUJE NOČNÍ MŮRA

Takové to blbé období, co se občas ukáže a naposledy začalo před čtrnácti dnama, ne a ne mrcha skončit. 

Dneska ráno, když jsem šla do kolbenky, mě přepadly chmurné myšlenky. První podnět byl, že dveře do chodby se schodištěm postrádaly kliku a místo ní se na kolemjdoucího šklebila ohavná vykousaná díra po klice s kováním. Inu, proč by se hliník stěhoval až do Humpolce, když támhle za rohem mají sběrné suroviny. Nu což. Dveře bez zámku se dají snadno otevřít výkopem. To jsem taky udělala a vyšlápla si do ponuré chodby. Na prvním schodu hnízdo vajglů. Na druhém schodu něco velmi podivného, ale když jsem si rozsvítila, k mé radosti tam jenom někdo vyklopil hlínu z květináče... na třetím schodě pět použitých papírových kapesníků... a tak bych mohla pokračovat dál. Co schod, to nadílka. Zadáčo.Dole dvojče bez kliky.

Je mi docela ouzko, že v tomhle sqatu kupuju byt... Dostala jsem hodně dobrých rad, jako, nekupuj to, kup si něco jiného, většího a lepšího. Třeba třípokojový byt za půldruhého mega. No, vzhledem k tomu, že jsem samoživitelka s platem o něco vyšším, než je v našich krajích  průměrný, na nějaké vyskakování to není a zadlužit se na 25 let, neměla bych čtvrtstoletí klidnou noc. Takže byt jsem si uvnitř spravila a kromě oken je jako klícka. Nějaký peníz mám a tak jsem zažádala o nějakou drobnou půjčku, jako doplatek toho, co mi chybí. A hodně to spěchalo.

U bankovního ústavu, kde mám vedený účet a na něm docela hezkou sumičku, jsem si chtěla půjčit pouhých šedesát tisíc. Slibovali bez ručitele, dům, byt nebo chata, natotata, rychle a hlavně výhodně! Tak jsem si na pobočce sepsala žádost o úvěr, přiložila dokument, na základě kterého má banka plnit a paní mi řekla, že je to vše a do pěti pracovních dnů se ozvou, kdy bude smlouva přichystána na pobočce k podpisu. Já hlupák jsem nečekala žádný problém. Jiná paní z jiného města se ozvala po 14 dnech, s tím, že mi tam chybí spousta věcí doložit, a že jestli na to moc spěchám, že si můžu vzít místo účelového úvěru s 6,9 % úroku ten neúčelový, s úrokem skoro 14 %. Hlavně výhodně....

Se zaťatýma zubama a v časovém presu jsem se dala na vyřizování toho pro mě výhodnějšího úvěru. Výhody úvěru druhého, do ktrerého se mě pokoušela paní vmanévrovat,  jsem jaksi nepochopila. Dále jsem rovněž nepochopila jsem, proč odhadce nemovitosti píše pro město smlouvy, nicméně za jednoduchou smlouvu o smlouvě budoucí po mě chtěl 800,- Kč. Dožral mě a řekla jsem mu, že si ji napíšu sama, protože na základě dlouholeté spolupráce s právníkem mám tyto typy smluv v malíčku. Ale jo, to si klidně napište, ale ta smlouva musí být schválena právníkem z města... uculoval se, protože věděl, že má navrch. Vida. Ruka ruku myje. A mě sklapla čelist. Takže smlouva bude snad do pátku. Pak s ní půjdu v úřední den na město pro podpis. A následně podpisy ověřit. A pak smlouvu odeslat spolu s dalšíma dokumentama paní, co to všechno prolustruje, do týdne postoupí nějakému rozhodovateli a ten snad do čtrnácti dnů rozhodne, jestli mi dají pár blbých tisíc, které na účtě sice mám, ale prostě se nemůžu vydat ze všech peněz.

A tak to možná nestihnu s jejich stupidním výhodným úvěrem uhradit. A možná si půjdu půjčit peníze někam úplně jinam. Hezké je od nich, že každý měsíc mám dva telefony odněkud z Prahy, že si mě cení jako váženého klienta a jestli si nechci založit velmi výhodné konto, v podstatě termínovaný vklad, na který bych jim můj nepotřebný zůstatek šoupla. Tak k tomu nepotřebují samozřejmě doložit nic....

Nevím, jak vy, ale já přestávám být s našima bankama kamarád.

5 komentářů:

  1. Odrbávači, kteří si tě podávají z ruky do ruky, dokud neutratíš ani ty peníze, co nemáš. Zneužívající situaci a chuť člověka žít slušně. Hnus. Nepochopil jsem proč musí být schválena právníkem z města. A nechápu, proč by právník z města neschválil smlouvu o smlouvě budoucí, kterou dělal někdo jiný. Leda by kontroloval kdo to dělal a ne co je v ní. Ruka ruku myje. Jsou to hajzlové.

    OdpovědětVymazat
  2. já tam chci pracovat a mam tam už dvě praxe,ale taky je nesnašim,prostě zpoplatkovaný fakt všechno a zdarma dostanu většinou jen reklamní bonbon v český spořitelně

    OdpovědětVymazat
  3. Úvěr? Hypotéku? Ses zbláznila? Díky takovejm jako ty se teď samovraždí čtyřiadevadesátileté babičky v júesej :-)))

    OdpovědětVymazat
  4. hlavně tiše a rychle:-D nemam totiz na vybranou;-)

    OdpovědětVymazat
  5. kde jako chces presne pracovat? ja jsem myslela, ze chces byt spisovatelem!;-)

    OdpovědětVymazat