středa 28. ledna 2009

GENERAČNÍ ROZDÍLY

Dnes jsem byla se svýma pracovníma úkolama hotova včas. Uklidila jsem si po fest dlouhé době pracovní stůl, ale domů se mi ještě nechtělo. Tak jsem brousila kanclem, co bych mohla vypilovat do dokonalosti.

Pustil a jsem si píseň Vlajky vlají a za jejích tónů jsem vyhodila kolegyni konečně dva rudé prapory pátého sjezdu KSČ. Ony to byly takové docela malé práporky, které asi vyfasovala za starého režimu za dobré pracovní výkony. To jsem zvědavá, kdy se po nich bude shánět. Dneska by si stejně žádné vyznamenání už nezasloužila. Myslím, že za žádného režimu;-). Takže nemá nárok. Praporce naposledy zavlály a letěly do konťasu. Následovala je skleněná váza se zlatým logem, tentokrát 6 sjezd KSČ. To bude zítra mazec! To totiž není všechno;-)

Bábrle si skovala do skladu staré bebechy, jako kožichy, halenky, rozličné kaťata a dokonce spoďáry, všechno tak odhadem z doby práporců a sjezdů KSČ. Předpokládám, že celý šatník je z nějaké pozůstalosti a páč ji s tím starý vylifroval z baráku, aby mu nedělala ostudu nebo aby se do toho nezakousli moli, bylo to bábrli líto vyhodit, a bebechy ukryla v temnotách nevyužívaného skladu. Je to tam mazaně ukryto již druhý rok a navzdory několika napomenutím, že si to má odnést, se bábrle tváří jako mrtvý brouk;-). A spíš bych řekla, že tam ty krámy přibývají!

Mě ovšem ke smetišti žádný citový vztah neváže, tak jsem jí to pod rouškou tmy vylifrovala nadvakrát ke konťasu. Pak se ve mně ale ozvalo svědomí, páč jsem stará dobračka a co kdyby bábrli při takové ztrátě trefil šlak;-). Tak jsem to zase odvlekla zpátky do baráku.

Má to na uvítanou v chodbě vysypané na zemi a kdyby bylo někomu něco nejasného, je na tom papundeklová tabule: URČENO K LIKVIDACI. A tři vykřičníky. Bábrle ať mě moc netočí. A jenom doufám, že ji nenapadne to hned ráno nalifrovat zpátky do toho skladu;-). Opravdu ráda bych se dožila toho májového dne, kdy odejde na zasloužený odpočinek (už podruhé a tentokrát definitivně;-). A ne že skoná na svém pracovišti zavalená haldou starých krámů;-).

6 komentářů:

  1. jakobys popisovala naši vedoucí... táhne desátej rok po důchodu a ačkoli jsme ji před třemi roky, kdy skoro celý rok pauzírovala po operaci páteře a když chtěli z města jednat o důchodu došlo k zázračnému uzdravení ... tak jsme odlifrovali zatim starý koberec, staré linoleum, 2 televize, starou troubu, zůstaly jen asi 5 dveře a ve skříni staré oděvy jako třeba svatební šaty její dcery, nemoderní kostýmky a letní modely z 50., ... jednou to všechno někam zmizlo, ale poslední půlrok se to tady hromadí ve skladu knih zase: kočárek po vnoučeti umně zakrytý prostěradlem, matrace do postýlky, staré vázy co se dceři s kterou bydlí nehodí a je škoda je vyhodit ... kam s tím? do práce. tady je tom taky \"moje\" a zapomněli bychom málem na každoroční zimování truhlíků a korýtek!

    OdpovědětVymazat
  2. jsi to Ty, ze jo?
    vitej zpatky, jak bylo?

    vidim, ze ty osadky jsou veskrze podobne. no, budme radi, ze to nejsou kleptomanky a ze spis neodnaseji;-) aspon je sranda!;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Aha, opravdu, samo to tam neskočilo :))). bylo fajn, že se bylo někde úplně jinde, s někým milým ...

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, ano, říkalo se tomu \"řízená obměna kádrů\", takže vyvalit všechny prapory, bo za 30 let se budou ke kontíkům přesouvat všechny podobizny Havla a Klause:)

    OdpovědětVymazat
  5. nejjistejsi by bylo povesit tam praotce Cecha;-) ten myslim neskodil.. a jestli jo, tak uz se na to davno zapomnelo

    OdpovědětVymazat
  6. Tady ti něco posílám. Když právě začínáš číst tohle nepřestávej nebo se
    ti stane něco špatného. Jmenuji se Daisy, je mi 7let mám blond vlasy a
    děsivé oči. Nemám nos a uši jsem mrtvá. Pokud tohle nepošleš 15 lidem
    zjevim se dnes večer u tvé postele s nožem a zabiju tě. Tohle neni
    vtip! Něco dobrého se ti stane v 15:22 -někdo ti zavolá nebo k tobě promluví a řekne
    MILUJI TĚ!!! P.S.: NEPORUŠ TO... Sorry, že ti to posílam. Posílam to ze
    strachu. Ne o sebe, ale o své blízké. Tento dopis pochází
    z Venezuely byl vyslán, aby změnil tvůj život a udělal tě
    šťastnější. Pošli tento dopis 20 lidem do 96 hodin. Změny se dočkáš do 5
    dnů. Alena Kovaříková, která to poslala 22 lidem, v losovani vyhrála
    automobil. Erik Pražák, který tomuto dopisu neuveřil do 5 dnu dostal
    rakovinu

    OdpovědětVymazat