čtvrtek 24. července 2008

UŽ VÍM, JAK BYLO JENÍČKOVI A MAŘENCE

Prší už několik dní v kuse a aby toho nebylo málo, je ta správná letní teplota, zvaná kosa jak z nosa.
Houbám nepřízeň počasí nevadí, takže jsem se včera rozhodla pokusit štěstí a po vzoru Kamia trošku si zahoubařit. Obula jsem si červené martensky, navlíkla teplé hadry a eště jsme se vrátila pro čoklovou, páč Radim říkal, že bude sranda.

Byla.

Autem jsme vyjeli na hřeben u lesa a spustili jsme se do hvozdu. Nikde ani holubinka, fuseklím, co jsem si vzala do bot, už asi zteřely ty gumky, páč se mi se železnou pravidelností objevovaly v celé své kráse někde na špičkách noh, takže jsem musela pravidelně zastavovat, zouvat, natahovat, obouvat a šněrovat. Posledně jsem při zavazování bot našla pár hříbků, ale včera jsem takhle při zemi zacítila spíš než houby něco úplně jiného, o čem se zpívá v jednom zlidovělém popěvku:

Našel to dědeček, našel to v lese
Napích to na hůlku domů to nese
Babička myslela že to jsou houby
Dala to na pekáč šup s tím do trouby
Děti se najedly a byly zticha
Po chvilce dostaly bolesti břicha
Ty dědku pitomá není ti rovno
Vždyť ty jsi přinesl k večeří......

... a pak se tam zpívá o tý holce modrooký;-).

Takže takhle ne. Oko sokolí pátralo v okolí a zjistila jsem, že opodál se vyklubala pěkná hadovka smrdutá. Čoklové však nebývale voněla, až jsem ji musela od smradlavého výrostka násilím odvléct:-).

Chůze v lesíku byla dále možná jen v podřepu (což byla echt paráda pro moje kolena) a občas dokonce téměř po čtyřech! Připočtěte si k tomu ty křusky a vyjde vám, jak mi asi bylo blaženě. Se shrnutýma fuseklama v tvrdých vysokých botách a v podřepu. Ve větrovce, kšiltovce, s taškou na houby (doslova) .... a s čoklovou v podpaží. Ano. Blažena Hotová.

Čoklová byla nejprve ve značné výhodě. Je nízká, v lesíku se jí šmejdilo dobře. Ovšem jen do té chvíle, než se rozhodla přeskočit nějaký kolek (myslím, že to byl oholený vrcholík smrku, co se z něho svého času dělaly švrláky;-)  a ten se jí zapíchl do břicha a málem došlo k neštěstí. Kvíkala a dělala na mě psí oči, abych ji nesla a já ji teda nesla, aby nedopadla jak ten vlk v Červené karkulce. Tak to dopadá, když se veme městský pes do lesa.

A to jsem se i se psem málem ztratila...

"Haló! Kde jsi?", volala jsem na Radima.
"Tady!" ozvalo se odkudsi slabě.
"Kde TADY?" zařvala jsem. Záchranářský pes začal kvílet a škrábal se na mě. No, tebe si zas příště někam vemu...
"No tady! Nahoře! Pojď sem za mnou, ne?" neslo se ozvěnou.


Ale kam? Nahoře? Kde je nahoře? A kde je dole? Já jsem nevěděla, kde je vlevo a vpravo, všude mě obklopovaly smrky s větvema až po zem a mezi nima já a můj pes... a nikde žádný strom, na který by se dalo vylézt a hledat světlo. Nebo Radima. Nějakou záchranu. Himl, zas je to na mě... chytla jsem čoklovou, co byla už vyklepaná jak startka a vydala jsem kačením pochodem, to je kráčení v podřepu, směrem, kde jsem tušila původ hlasu. Ukázalo se, že mám dobrý orientační smysl, takže nakonec se mi podařilo se z hvozdu vymotat. Ještě mi ujela noha na mokrém mechu, když místo abych zachraňovala sebe před pádem jsem se soustředila na nebohého psa v náručí. Udělala jsem čoklové komfortní sedačku na klouzačce. Jenom jí uši vlály, jak jsme fičeli. Moc pěkné. Takže čoklová čistá a já jak prasulín:-).

No a to je konec pohádky. Páč mě celý houbařský výlet, jak mě bavil málo přestal bavit úplně, a šlo se domů a pak na Františka, co si říká děvkař, do kina. A tem jsem se aspoň zasmála. Trošku;-).

4 komentáře:

  1. Ahoj veselá houbařko, píseň znám a na houbech jsem ještě nebyla. Vnadíš mě tu teda pěkně, snad abych také vyrazila ?!

    OdpovědětVymazat
  2. Já vyrážím zítra! Hele, Lexulko, s čoklovou to není žádné houbaření! Já vím, že se ti jí zželelo, duše dobrá, ale já miluju to ticho...jdu kam chci... kouknu kam chci... kompas zapnutý, jede na pozadí, takže na něj ani nemyslím (ale kdyby se mě někdo zeptal odkud jsem přišel, vmžiku mu to vybalím)... ztratit se u nás je zhola nemožné, když už se ztratím, jdu hlavně dolů, podél potoka nebo nějaké vody, koukám na telegrafní dráty a to by v tom byl čert, abych po řece nedošla k městu! :)) Tož tohle po vzoru Kamia nebylo, ale fest pobavilo:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Výlety se čtyřnohým miláčkem prostě stojí za to! :-D Asi se v týdnu seberu, naši dvoukilovou Bestii umístím do cestovní psí kabelky a vyrazíme taky :-) A to by bylo, aby to nebylo fajn!

    OdpovědětVymazat
  4. hahhhaaaaaa tos me pobavila takhle pri odpoledni ;-)))) vidim vas v barvach.

    hele a mne se ten frantisek taky libil, smala jsem se na cely kino az se lidi otaceli a muj spolecnik za me stydel (no dobre zas tak vtipny to asi nebylo ale ja byla vdecna ze jsem po letech v kine a na ceskym filmu k tomu!) tak pozdravuj coklovou chudinku! ;-)))

    OdpovědětVymazat