neděle 13. července 2008

NEŽ PŘIJDE KONEC SVĚTA

a bude po nás veta, zachraň se, kdo můžeš;-).

"Dobrý den, pane, mohu k vám pohovořit?"

Takto promluvila jedna z dvojice žen, nesoucí pár osvícených knih, jež oslovila za plotem mého podřimujícího otce.

"Jistě, dobrá ženo, co máte na srdci?", zeptal se můj otec a zvedl se ze zahradní židle.

"Konec světa se blíží a je třeba s tím něco dělat", dramaticky pronesla prošedivělá dáma.

"Ano, ano. Blíží se každým dnem a každou hodinou," smutně pokyvoval hlavou otec.

"Je třeba být vědomý, " výstražně vztyčila žena ukazovák. "Máte doma bibli?"

"Tři! Tři bible mám doma a pravidelně si v nich čtu! A kdybych měl víc peněz, tak si koupím ještě pět. Ale jsem nemajetny penzionovany hornik."

Žena zamyšleně pokyvovala hlavou. "Ano, tak je to správně..."

Otec si poťouchle prohlížel příchozí, které ho chtěly přivést na tu jedinou správnou cestu.

"Ale děvucho!" zaostřil na mladší z agitátorek. "Taková pěkná baba a co to máš s tým zubem?"

Slečna se začala ošívat. "To není důležité, pane, důležité je jít vpřed!", mávala knihou a snažila se odvést otcovu pozornost od nedokonalého chrupu. 

"Uštíplý? ON JE UŠTÍPLÝ?," hleděl jí na přední zub a přitom se křenil. "No to snad ne! Děvuchy, to musíte být jak ze škatule, když chcete někoho přivábit na ty lepší zítřky! Ukázat všeckým, že jste NEJLEPŠÍ!".

Agitátorky po sobě louskaly očima a ta mladší si přejížděla jazykem kus uvaleného zuba.

"Než přijde ten konec světa, žijeme v tržní prostředí. Konkurence je veliká. Takže nejdřív pospravovat zuby a potom teprve agitovat!".

"Tak nasledanou", couvaly od branky rozrušené ženy.

"ZBogiem," zahučel otec a pod fousy se smál, jak se jich elegantně zbavil.

Tata je druhý člověk, kterého jsem viděla, že byl ochoten se s agitátory lepších zítřků bavit. A první, který je dokázal vyvést z míry:-).

10 komentářů:

  1. K nám na vesnici moc nepáchnou, škoda, vždycky si s nimi rád popovídám a zjevím jim pravdu o mimozemšťanech nebo co mě zrovna napadne!

    OdpovědětVymazat
  2. Můj bejvalej je miloval. Byl alkoholik vizionář a rád každého poučil. Jednou, dvakrát a byli jsme na indexu. Od té doby k nám nikdo nepáchne...

    OdpovědětVymazat
  3. \"Dobrý den, pane, mohu se Vás zeptat, jestli věříte v Boha?\"
    \"Já věřím ve dva bohy - Radegasta Desítku a Radegasta Dvanáctku\"
    \"Grr %-X\"
    .... takhle se na ně musí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tvůj táta se jich zbavil bravurně! To musí být veselá kopa :)

    OdpovědětVymazat
  5. kde to \"u vas\" je? ze bych je tam standopede odeslala??;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Zuzi, to jako od te doby, co je chlap v cudu? to je dobre, ne? ja kdysi coby mlada svet neznala mlada matka jsem je dokonce pozvala do bytu. po pul hodine mi bylo jasne, o co de a ze me na jejich viru nezlomi, ale nemela jsem to srdce je vypakovat. ja dobracka jsem si od nich koupila jeste jakousi bichli! na materske! takova jsem ja;-). teda, dneska uz je pouze s usmevem v duchu odkazuju tam, kde nejsou okna:-)

    OdpovědětVymazat
  7. muj tata je vesela kopa, ale kdo to nevi a kdo ho nezna, ten to nepozna. jinak by se ty dve smaly s nim:-) ale pak by nebylo o cem psat!!

    OdpovědětVymazat
  8. Lexulko, měli dost, 10 let u nás nikdo z té bandy nezazvonil!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Těch je třeba se vždycky zeptat na zásadní otázku:
    \"Je Bůh všemocný?\"
    \"Ano, synu\"
    \"Je Bůh schopný stvořit takový kámen, co by sám neuzvedl?\"

    A je vymalováno.

    OdpovědětVymazat