pondělí 3. srpna 2009

VÝLET NA HELFŠTÝN

Po několika dnech únavy jsem se pomalu zbleskovala, páč mi začala dovolená, takže už bylo načase.

Neděle byla ve znamení výletu na kole. Původní plán zněl: do Přerova po krásné rovné cyklostezce, se zastávkama na pivko a třeba rybku. Hned po ránu byl pěkný hic a tak se nám asi zavařily mozky, páč jsme zvolili cestu tam jinudy a to přes les. Lesík. Kopeček. Kopec. Jediná výhoda této cesty byla, že v lese byl stín. Kromě stínu pak prudké stoupání a houfy komárů. Žrali jak by si týden necucli. Kondička se mi sice potom, co hlavní náplní mého volného času není brouzdání na netu, četba knih a ležing na otománu výrazně zlepšila, leč do toho prudkého kopce jsem stejně nevyjela, ač půjčený bajk byl skvělý a oproti tomu, co mi vloni učorovali na pavlači, jízda na něm o hodně méně namáhavá. Chvílemi jsem se teda plazila při kole.

Ovšem z kopce jsem sjela s grácií a o několik desítek komářích bodanců bohatší.

Lesní cesta nás dovedla do Týna pod Helfštýnem a tam proběhla blesková změna plánu. Místo pohodové cyklostezky jsme se vyškrábali s kolama na hrad. Námaha stála za to. Z věže hradu byl parádní výhled do dalekého okolí, prohlídka hradu impozantní a taky nám zahrál středověké písně soubor flétnistek v dobových kostýmech, ve kterých bych se v tom hicu fakt nechtěla promenádovat ani v chladné hladomorně.

Do Přerova jsme tentokrát nedojeli. Zato jsme objevili krásy středověkého hradu, v podhradí si dali točené pivo, cestou poshazovali pár žňovek ze stromů, které jsou dodnes v ledičce, páč je nikdo nechce jíst, taky jsme objevili parádní cyklostezku s malou koncentrací lidu na inlajnech (oproti Oseku, kde je to casto hlava na hlave) a prach z cesty smyli v dvaceticentimetrové hloubce mimořádně čisté řeky Bečvy.

Kdo na Helfštýně nebyl a nemá to daleko - určitě si nenechejte ujít!

3 komentáře:

  1. Lexulko, já už ani na to kolo bych nesedla, páč nemám ráda kopce. Takhle jezdit s astmatikem, to by ještě šlo (jednou jsem s jedním takovým čiperou chodila a jeho tempo mi vyhovovalo ... jen došlapat na Valdštejn v Českým Ráji se nám podařilo na 3. pokus! a výlet na kole znamenal skoro celý den to kolo tlačit :). Chjo, kde jsou ty časy ...

    OdpovědětVymazat
  2. pekny pozdravek na prazdniny! rovnez nemam rada kopce, ale ten vylet byl paradni! dalo se to i s tema obcasnyma prestavkama. ovsem verim, ze s astmatem asi ee;-)ale dokazalas to, to je hlavni! pekny zbytek leta! lex

    OdpovědětVymazat
  3. Dík lexulko za přání, tobě též hezký zbytek léta v dobré společnosti!

    OdpovědětVymazat