pondělí 11. ledna 2010

CHCETE ZMĚNIT MOBILNÍHO OPERÁTORA? STAČÍ SE STAVIT NA KUS ŘEČI V SUPERMARKETU!

Mladému chemikovi přišly domů dva doporučené dopisy. Ze stejného města, z kterého údajně nic nečekal.

Na poště vyzvednuté zásilky skrývaly velký tajem. Nejen pro mě, ale údajně i pro něj. Což bylo s podivem.

Uvnitř se skrývaly dvě smlouvy na dvě totožné služby jednoho mobilního operátora.

„Co to je?", ptám se.

„Smlouvy jsem si zařídil," dí mladý chemik, „v supermarketu, nic to nestojí!".

Ženu se domů z kolbenky, jata neblahým tušením, že tento den nebude tak klidným, jak se od rána zdál být.

Takže? Co to přišlo??

„No, smlouva, číslo mobilu, pin a tak... čísla na služby..."

„Jak tak? Kolik to stojí? A proč dvě? Cos to vůbec podepsal??" začala jsem běsnit.

„Nevím, neřvi po mě!" řve už i mladý chemik.

„Dej do telefonu tu novou kartu, zavolej tam a zjisti to!", přikazuju potomkovi.

„Nevím, na co se mám jako ptát!"

„Jo tak ty nevíš?? Okamžitě mi ukaž ty smlouvy, cos podepsal!"

„Nevim, kde sou! Ale určitě tu někde sou!"

Už zas kouřím.

Uklidňuju se čtvrtou cigaretou v jedné půlhodině. Infarkt na obzoru a ve velmi jasných barvách...

Po nějakém čase vyštrachal ve svojem squattu kýžené lejstra. Dvě smlouvy na dvě různé čísla a stejnou službu. Velmi kvalitní akce, se slibem dva měsíce zadáčo pro naivní lidi, co dosud nepochopili, že na tomto světě a v týhle době není zadáčo vůbec nic.

Chápu se mobilu s novou simkartou a volám operátorovi. Ať mi řekne, co to stojí a k čemu se vlastně zavázal. To se dovídám věci... smlouva je uzavřená na 24 měsíců, z toho dva měsíce zkušební, v nich po akční slevě „jen" 320 Kč paušál. A paxe uvidí... každopádně, kdyby to nestih vypovědět v těch dvou měsících, doplatí celý paušál na celý dva roky...cirka sedm a půl tácku jedno číslo, kráte dva to máme patnáct litříků. No paráda.

Chci to zrušit hned, ale to prý nejde. Prý mám poslat jakousi smajzku s veletajným kodem a pak se rozběhne měsíční výpovědní lhůta. V ní si samozřejmě paušál zaplatím, i když, jak zjišťuju, jedna z karet je plonková, tedy asi tak, že číslo na smlouvě se liší od čísla simky minimálně v posledním trojčíslí. Ženská mě přepojuje na tři další čísla... každý říká něco jiného. Jedna z operátorek mi tajně sděluje, že je možné smlouvu vypovědět do 14 dnů od aktivace simky... dobrá duše.

Po třech hodinách telefonování sedám ke kompu a sepisuju odstoupení od smlouvy. Jedna smlouva? Nebo radši hned dvě? Nakonec volím obě. Jednu zkušenost už mám. Rétorické umění mladého chemika už jednou bylo příčinou nežádoucího odchodu cca dvou tisíc z mé peněženky a tehdy jsem se rozhodla mu paušál zrušit.

Už nic takového prožít nehodlám.

Dávejte si pozor na své potomky. I když mají osmnáct, vůbec neví, co tenhle život obnáší. Nebo jinak: v těch letech si každý myslí, že je všechno jednoduché a průhledné a nic se nemůže stát.  Omyl. Jednoduché není vůbec nic. Vlastně ano. Je strašně jednoduché dostat se do průseru.

Ale dostat se z něho ven, to si už sám poradí jen málokdo z nich.

 

7 komentářů:

  1. Ty vole, to je vůl!!! Tak ti nevím, Lexos, jestli přerazit hned nebo až potom. Možná by pro něj bylo lepší, kdybys to za něj nežehlila, když má už 18, ne? Kdyby si to vypapkal až do konce, tak by asi hodně dlouho nic nepodepsal... aniž by to četl...!! To je máááčo!! A zadáááčo:-)) ;-)))

    OdpovědětVymazat
  2. No, a hlavně operátoři jsou dost velcí prevíti! A taky různé nabídky úvěrů atd...
    No, vystihlas to přesně - je fakt lehké se do průseru dostat, ale hůř ven...

    OdpovědětVymazat
  3. Hlavně, že je mír Lexusko;-) Ale zase na druhou stranu... co by mu tak asi ten exekutor vzal? Tobě by vzít nic nemohl:-D

    OdpovědětVymazat
  4. Lexulko, Alex to udělala též krátce po svých 18. narozkách a horko těžko jsem to pak rušila, ale povedlo se. Kapitánova Starší to udělala nedávno a přiznala se, až když to nešlo zrušit... Stačí ti to jako malá útěcha, že v tom nejsi sama? :-)

    OdpovědětVymazat
  5. diky, porad to resim, zrovna dneska jdu s mladym na prodejnu, protoze nase odstoupeni od smlouvy pochopili jako navrh na zruseni smlouvy a pridelili mi kod, ktery mam kamsi zavolat a pak snad... neuveritelne, neskutecne... kdo z koho... asi to zkouseji. zatim odolavam. neni vsak vylouceno, ze tam dneska nekomu nakoupu prdel. pro ten ucel jsem si vzala spicate boty;-) cago opatruj se!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Lex, tak jak to dopadlo? Doufám, že nemáš ukopnutou špičku. ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. no tak este nejasam, pac o tech rozradostnenych, co jim pak spadla celist, taky vim;-)

    kazdopadne jsem letela nabrousena jak kudla do kramku, pred nim jsem se parkrat kousla do jazyka, preventivne si kopla do zaveje a sla jsem na to. v kramku byla jen mlada slecna (ten stary puchyr, co tam minule sedel s ni, mel asik dofcu), nebyvale ochotna a mila, prozkoumala dokumenty a rekla, ze odstoupeni od smlouvy radsi poslem znovu faxem a to pry bude sichr;-) tek zatim nic neprislo, pry by melo, oznameni o tom, ze smluvni vztah je pod kytkama a uz s nima nechci mit nikdy nic spolecneho. a vis co? slecna je byznysmen. hned mi nabizela vyhodne tarify alespon pro me;-) koho chleba jis, toho pisen zpivej;-) doufam, ze z toho se zas nevyklube nejaky fis... treba ze mi prijde aspon par tech faktur, ze ano.. ;-) najs dej!

    OdpovědětVymazat