sobota 13. března 2010

VŮNĚ JARA A JINÉ LUFTY

Jaro už bylo cítit v luftě a zase se to zvrtlo. Od víkendu chumelí a místo plánovaného jarního výletu to zas vypadá na sjezdařský víkend. Na jednu zimní sezónu toho bylo až až. 

Zima už by fakt měla skončit. Už kvůli bezdomovcům na nádru. 


Cestovala jsem v pátek jedním rychlým večerním spojem. Vyšla jsem si zbytečně brzo, takže mě čekalo čtvrt hodiny v mrazu, než mi přijede vlak. Kupodivu, za sklem čekárny bylo nečekaně prázdno. Říkám si, čas čekání vyplním v teple nádražní haly.


No. Z haly jsem vylétla rychlejc, než jsem do ní natěšeně vlítla, taktak jsem si stihla koupit lístek. Zbaběle jsem prchla chvíli před tím, než by se mi totálně obrátil kufr. Jediní dva pasažéři, čekající na spoj do bezvědomí, byli bezdomovci, kteří se usalašili uprostřed haly, udělali si tam piknik z toho, co našli v popelnici a vytvořili před ostatníma cestujícíma bariéru po vzoru tchoře. Hala kompletně zamořená a každý, kdo se k nim o málo přiblížil, už fakt ztěžka lapal po dechu, průběžně přitom měníc barvu, případně se chytil za nos a okamžitě z haly vycouval. 


A oni na nádru jak v obýváku. Žádná ochranka, nikde nikdo. Jen slečna za okýnkem s lístkama se připitoměle usmívala, patrně omámená čichovými vjemy na svém pracovišti... 


S ožungrama se v době ekonomické krize roztrhl pytel. Ne že by tu nebyli i předtím. Konkrétně tihle dva jsou známé firmy. Do azyláku se jim nechce, páč tam by museli dodržovat jakýsi řád. Takhle nemusí. Somrujou, ale myslím, že jim už nikdo nic nedá. Nevím, kde berou na chlast, každopádně střízliví nevylézají. a s opilcem je těžké pořízení, zvlášť, pokud mu na ničem nezáleží. Ještě nikomu neublížili. Takže jsou neškodní? Ten v Jihlavské Bille nebyl...  


Tak ať už je radši jaro. A nejen kvůli bezdomovcům.     

7 komentářů:

  1. Ahoj Lexulko!!!!! Moc jsem se dnes nenasmála, a když tak nějak křivě. Věřím, že se jinak máš dobře ...

    OdpovědětVymazat
  2. tak to je husty, ono to nikoho nezajima ze zabiraj misto skutecnym (platicim) cestujicim? Potazmo ze nemaj kde bejt?
    Ja vcera taky cekala na vlak asi 20min a prestoze je tu vyrazne teplejc, uz me to nadrazi po 5ti minutach nebavilo...(slo o takovy zapadly, bez kavarny a cekarny...)

    OdpovědětVymazat
  3. smich pomalu prechazi! ale doufam, ze s tim jarem, co ma uderit o vikendu, se konecne chechtam zacnem!;-)

    OdpovědětVymazat
  4. mate uz u vas jaro? no to je dobre vedet, kdybych eventualne zamyslela hledat teplejsi kraje a potazmo navstivit old england;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Možná by bylo fajn vytáhnout tam z hydrantu hadici a pěkně je z té čekárny vystříkat na mráz! To by se jim ten azylák hnedka hodil! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. ocenuju tve originalni napady a nechces to napsat panu Zaludovi??;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Pan Žalud? To je ten, co bydlí na dubu? ;-))

    OdpovědětVymazat