sobota 20. dubna 2013

ČOKLOVÁ ZMĚNILA BYDLIŠTĚ

Od té doby, co nám krepíruje tata a mamka se o něho doma stará, čoklová změnila trvalé bydliště. Už nebydlí se mnou, ale s nima.

Spí na posteli s tátou (pokud tata zrovna není v nemocnici), spí vlastně celý den. No a jí. A tloustne.

Po roce bylo třeba ji naočkovat proti vzteklině  a jiným zákeřným chorobám. Zvěrolékař je můj spolužák ze základky, vždy mi ze starého kamarádství klade na srdce dobré rady, týkající se toho malého psa.

"Hele, neměla by běhat do schodů, má krátké nohy a bude mít špatnou páteř", varoval mě před rokem, když jsem ho navštívila se psem, který měl smrt na jazyku, protože při nějakém skoku si vyhodil plotýnku.

Jak to ale udělat, když pes - pokud je zdravý -  běhá po baráku, jak a kam se mu zachce a když chce jít nahoru do patra, tak rozhodně nečeká na nikoho, aby mu skočil do náručí, tak to už mi neporadil.

Přišli jsme k doktorovi na to očkování. Pes si neomylně vzpomněl, že je to ta stejná ordinace, kde vloni tak trpěl, udělal psí oči, tak jsem ho vzala do náručí, kde se zapřel nohama.

"Dej ho na váhu", zavelel doktor.

Snaha byla, jenže pes vyvinul nečekanou sílu, chytil se packama mojí ruky a nedal se od ní odtrhnout... Lomcovali jsme s ním, málem jsme mu nohu vykloubili ale nakonec jsme společnýma silama psa odtrhli a jaksi ho zvážili.

"Štyry kila štyricet!", hlásím doktorovi.

"Fakt?," kroutí hlavou psí felčar, "tolik? Vloni měla tři kila padesát! Čím ji krmíš?"

"Dávám jí kvalitní granule a sem tam něco.. " To s těma granulema je sice pravda, pravda ovšem taky je, že tou vysokou kvalitou pohrdá a vůbec je nežere;-). To, že jí máma dává každý ráno chleba s máslíčkem, jsem taktně zamlčela.

"Sem tam něco jo? Tak to ne, s takovou se za chvilku nehne a ty záda bude mít úplně v háji. Jednou denně odměřit do misky granule a pohyb, pohyb to chce!"

Zavelel a šlo se. Čoklová venku zázračně okřála, cupitala na vodítku a těšila si, jak dostane za odměnu nějaký ten pamlsek. Dostala odčervovací tabletu zabalenou do paštiky. Pro dnešek utrum.

No holka, začínají ti zlé časy. Ale aspoň, že už je konečně jaro.

Žádné komentáře:

Okomentovat