středa 1. února 2012

PŘIZDISRÁČ

V příštím životě chci být meteorolog.

Ještě nedávno nevěštili letos žádnou zimu. Žádný sníh a už vůbec mráz. Zblbli lidi. Zblbli ptáky, kteří z toho bludu nikam neodlítli a začali ráno zpívat.

Naráz meteorologická obec zjistila, že to s týma hicama až takové žhavé nebude a naopak bude mrznout až budou kosti praskat. A takže jo. Původní předpověď jednoho týdne se protáhla do půlky února...

První mrazivé dny byly krušné, ale už si zvykám (doufám, že i ti ptáci). Kostým a šaty mám v kanclu ve skříni a do  kolbenky chodím ve starých leč teplých mikinách, ke slovu přišly i staré vyteplené bagančata a na hlavu hučka. První den mě kolega nechtěl pustit za bránu a když mi ji přirážel přes nosem, zaslechla jsem cosi o tom, že ty socky už neví, kam by se v tom mraze vrtly.

Horší je na tom čoklová.

I ona dostala v prozíravém očekávání sibérie zimní výbavu. Růžový kabátek. Dokud bylo trochu teplejc, nedala se do něho narvat ani za kus paštiky. Teď zjistila, že hubertus trochu zahřeje, tak se do něho za kuropění ochotně souká. První den se v kabátě eště promenádovala a splnila svou venkovní povinnost. Jak s přibývajícíma dnama ubývá ráno stupňů, hubertus nestačí a chtělo by to ještě nějaké trepky, páč dvouminutový špacír je klasicky zakončen kvílením psa doprovázeným průběžným zvedáním různých tlapek a psím pohledem. Jsem měkkosrdcatá. Naberu psa do náruče a kráčim k domovu. Většinou něco z toho, co má venku vykonat, stihne. Dneska však bylo -19 stupňů. Čoklová se dvakrát otočila, přidřepla a pak zas oči, nohy a skok do náruče. Na půlce schodiště sebou začala mlít, tak ji dám na zem, ona se připlíží ke zdi a koukám, že na zemi hovno jak cep!

Nečekaná ranní rozcvička s kýblem a hadrem mi zabrala dalších 10 minut a já už pomalu přestávám rozlišovat, co je tím pravým důvodem, že do práce chodím čím dál tím pozdějc..

Jestli kosa, zmrzlý pes nebo skutečnost, že ranní ptáče jsem nikdy nebyla. Asi kombinace všeho.

Mimochodem, dneska jsem zahlídla na netu novou zprávu. Oteplení a obleva má být už příští týden.

Doufám, že tentokrát se meteorologové nepletou.

2 komentáře:

  1. Ahoj Lexulko!
    Nesouhlasim s kritikou meteorologu! Oni za to pocasi nemohou, za to si muzeme sami. Jestli si dobre pamatuji, tak jako projev globalniho oteplovani se uvadi, ze v zime bude moc zima, v lete moc sucho, do toho povodne, proste furt neco extrovniho. A to mi na pocasi sedi uz nekolik let. A hrozne me rozciluje ten ekonom na Hradcanech, ktery tvrdi neco jineho.
    A jinak je moc dobre, ze jsi trochu zacala neco psat, protoze to dobre umis.
    B.

    OdpovědětVymazat