pondělí 20. dubna 2009

JSEM PADAVKA

Pomalu ale jistě se blíží chvíle, kdy i já poprvé v životě zažiju rozkoš z létání. Poletím totiž prvně v životě érem. Nutno přiznat, že řeči typu „je to nejbezpečnější způsob dopravy, málokdy se něco stane!", mě  vskutku nedojímají a už teď  se pekelně bojím. Všude jinde je člověk nohama na zemi. Jak mě ulidnil Kamio, v letadle může být taky. Ovšem, v tom případě je to definitivní.

Zažila jsem v životě pár záchvatů paniky a jenom pomyšlení na ten stav už mi vyvolává silné chvění veškerých končetin. Představuju si, jak lezu po těch schůdkách, sedám si vedle našeho ředitele a ten mi s pobaveným výrazem ve tváři vypráví vtipy, kterak spadlo letadlo s američanem, rusem a slovákem a je mi mdlo. Onehdá jsem řešila otázku, zda je lepší dát si před cestou lexaurin, nebo až v letadle panáka. V ekonomické třídě s nima asi moc plýtvat nebudou, takže zvolím spíš ten lexaurin. Cesta nebude prý dlouhá - jen dvě hodky. Jen!  Pro mě celá věčnost! Měla bych se cvičně proletět z Prahy do Mošnova, to by bylo pro mě tak akorát.

Jsem fakt padavka. A za to může ten pilot vojenské helikoptéry, který nás kdysi coby sličné modelky z jednoho modelářského klubu za odměnu vzal svým historickým strojem do vzduchu.

Lidí byla spousta a každý se chtěl proletět. Když zavíral dveře do helikoptéry, pilot kroutil hlavou, že je nás asi o jednoho víc, ale že to nevadí, že to zvládnem. Rozbušila se mi hercna. Chlapi, co měli to štěstí a do helikoptéry nalezli, byli rozchechtaní a natěšení na lahůdkový let. My dvě ženské jsme byly zelené jak sedmy. Helikoptéra roztočila vrtuli a odlepila se od země. Divný pocit v žaludku, co se mě zmocnil už při vstupu do šíleného stroje, mě neopustil po celou dobu letu. Nadávala jsem si, proč jsem tam vůbec lezla, když z okna jsem se radši nedívala, ale zavřela jsem oči a soustředila se na žvýkačku, která mě zbavovala zalehnutí v uších. Po několika minutách hrkotavého letu se podařilo jednomu z pilotů přeřvat motory a zařvat: Držte se! Padáme! A bylo. Nastalo cosi, jako volný pád, aspoň mě to tak připadlo. Chlapi hulákali, ženská vedle ječela a já jsem se loučila se světem.. ti, kdož měli úsměv na rtu přešli plynule na zelenou kartu, ti, kdož už zelení byli, padali do mdlob... srandááá! Ozvalo se od pilotů. Ani nevím, jak jsme dosedli na zem a jak se ze stroje vyštrachali. Sranda to nebyla vůbec, zážitek to byl vskutku hrozný a já si po něm řekla, že do vzduchu už nikdy. A hele.

Tak uvidíme. Doufám, že ten pilot z helikoptéry od té doby nepřešel ke konkurenci.

12 komentářů:

  1. Neboj! Mladej lítá každý měsíc za tátou do Francie (tzn. jednou tam a podruhé zpět) a už to bere jak autobus. Furt čte Čtyřlístek. :) při odbavování, při průchodu pasovkou a věřím, že i při nástupu do letadla (ale tam už nejsem, tak nevím). Když to zvládá devítiletý cvrček, dáš to, babo, taky!

    OdpovědětVymazat
  2. Já měla trauma jednou, když mě vzal na prolet jeden magor s ULL a rozhodl se, že mi ukáže všechno, co umí... ty blááho, třásla jsem se ještě týden, z toho jak neprofesionálně a proti všem předpisům blbnul kousek nad zemí... uff.
    Do velkého letadla klidně, ale do ULL už nikdy!
    Tobě držím palce a klidný let!!!

    OdpovědětVymazat
  3. za support! nac stahovat kalhoty, kdyz brok je jeste daleko, ze ano? ;-) jasne, dam to (nejak);-)

    OdpovědětVymazat
  4. decka dneska zvladaji vic, nez my! konkretne ja coby pozdni sber;-)

    OdpovědětVymazat
  5. neboj se, to bude sice drsoň, ale myslím, že to zvládneš! Včera jsem na tebe myslel, jak jsem stál na zastávce ráno a čekal na tramvaj, tak takových deset kiláků nade mnou si to brázdily dva stroje... dělaly hezkou stopu. Vodorovnou;-) Neboj, zvládneš to. Mi to taky nedělá kdovíjak dobře, to se musím přiznat, ale to už víš;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Dědeček mého kamaráda se za druhé světové války dostal k parašutistům. Bylo jim řečeno, že nejdříve předvede seskok poručík a potom půjdou oni. Letadlo vzlétlo, poručík vyskočil - a neotevřel se mu padák. Tělo třísklo o zem kdesi na poli... Všichni v šoku byli zahnáni do letadla, všechny vyházeli ven, všem se padák otevřel, naložil je náklaďák a jeli zpět do tábora. První co uviděli byl onen \"mrtvý\" poručík, an sedí u stanu, pije čaj a čte Timesy. Z letadla prve vyhodili figurínu. Nikdo z těch vojáků už se nikdy skákat nebál.

    Pěkný pozdrav od milovníka svinek!

    OdpovědětVymazat
  7. to jsem rada, ze v tom nejsem sama;-)

    OdpovědětVymazat
  8. pribeh jak z humoresek;-) to me doufam, nikdy nepotka, pac se rika, ze pry cloveka muze od hruzy trefit slak. jsem idealni adept;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Inu, vychovali z nich muže... (Ne že bych Ti tohle přál.) Ten dědeček potom vynalezl typ nože dodnes používaný zvláštními jednotkami.

    Dovolil jsem si nechat Ti u sebe zvednutý prst stran svinek a hmyzu...

    .

    OdpovědětVymazat
  10. P. S.: Omlouvám se za tu tečku dole, já jen že ty komentáře jsou na sebe docela nalepené - ale pokud Ti takvyhovují, nebudu ji dělat.
    .

    OdpovědětVymazat
  11. tecka sem, tecka tam, slunicko sedmitecne nahodou rada mam;-)

    OdpovědětVymazat
  12. já na to tvoje létání až tak nemyslím, absolvujíce kdysi poznávací zájezd do asijských republik SSSR a létajíce ve starých rozhrkaných Yacích nebo jak se to jmenovalo s vesničankami a domácími zvířaty. Ale myslím, jak jste si vedli na brigádě, zda měli všichni nářadí a jestli jste se složili a potykali si. Jako za starých časů.

    OdpovědětVymazat